Gjest Kirsten Wolleberget Skrevet Januar 18, 2011 Del Skrevet Januar 18, 2011 Min tante Dikka bodde på Vibesgatan i Oslo på 1910-talet. Vet någon till vilken kyrkoförsamling gatan tillhörde och kanske fortfarande hör?Mvh Kirsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anniken Lindaas Kolstad Skrevet Januar 18, 2011 Del Skrevet Januar 18, 2011 Vibes gate hører til Fagerborg menighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kirsten Wolleberget Skrevet Januar 19, 2011 Del Skrevet Januar 19, 2011 Tusen tack för upplysningen, men var hittar jag uppgifter om ingångna giftermål och avlidna? Tante Dikkas man dog 29/12 1912 på Vibesgate 20.Mvh Kirsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Arne B. Kristiansen Skrevet Januar 19, 2011 Del Skrevet Januar 19, 2011 Kirsten... Litt mer informasjon om din tante Tikka ville ha hjulpet stort i letingen...Dog angående Fagerborg menighet så ble kirken innviet i 1903 og såvidt meg bekjent så er ingen av ministerial eller klokkerbøkene innlevert ennå... Dvs, de er iallefall ikke digitalisert... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Ann-Mary Engum Skrevet Januar 19, 2011 Del Skrevet Januar 19, 2011 Er det denne damen?Dikka i 1910.Født 15.05.1881 i Glemminge.Bodde i Vibesgt 18. Gift med Gunnar Larsen: Lenke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Steinar Nyløkken Skrevet Januar 19, 2011 Del Skrevet Januar 19, 2011 Her er dødsannonsen til Gunnar fra Aftenposten 3. januar 1913:/S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kirsten Wolleberget Skrevet Januar 20, 2011 Del Skrevet Januar 20, 2011 Åter tusen tack! Det är rätt Dikka och att få se dödsannonsen är helt fantastiskt. Så duktiga som ni är kanske vi kan få ytterligare upplysningar om tante Dikka. Det vi vet om hennes fortsatta öden är att hon gifte om sig (minst en gång) och hennes siste man hette Kock. 1929 bodde paret i Lillestrøm, när Dikkas mamma, Johanne Hansdatter Brudevold, bosatt i Gresvik, Onsøy gick bort. Efter att Kock också lämnat jordelivet flyttade Dikka hem till Gresvik medförande två urnor där askan efter två makar förvarades! Några barn föddes aldrig och Dikka gick bort någon gång efter världskriget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Bjørg Hukkelberg Skrevet Januar 20, 2011 Del Skrevet Januar 20, 2011 På gravstedet i Gressvik, Fredrikstad, ser jeg på DIS gravminner at det ligger en Dikka Theodorsen som er død 25.12.1954. Men det står ikke når hun er født. Kan det være henne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kirsten Wolleberget Skrevet Januar 20, 2011 Del Skrevet Januar 20, 2011 Hej Björg Hukkelber. Det var ikke min tante Dikka som du fant på Gresvik kirkegård, men det var så underligt å se Gressvik så jeg ündret om du var der ifra. Jeg bodde nemlig på Kirkeby före jeg flyttet til Sverige. Mange hilsner fra Kirsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts