Gå til innhold
Arkivverket

[#84146] Etterkommer av Hans Nielsen Hauge

Gjest Beate Hanssen
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Løkke

Kommentar til innlegg 41: Det er enda mer imponerende at noen av dere fortsetter, men dere definerer vel begrepet 'etterkommere' veldig romslig. Det er overveiende sannsynlig at tanta til Beate og Hans Nielsen Hauge har noen felles forfedre ... det var artig å følge dere i dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Til (52) For meg er nok motivasjonen heller at jeg selv har slekt i Moss, Rygge, Råde og at jeg stadig ønsker å lære mer om sammenhenger mellom slekter i Østfold. Det er et spennende område å drive slektsgransking i, synes jeg. Når en har noe å 'etterforske' i tillegg, blir det jo enda artigere. :-)Mvh Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Løkke

Den motivasjonen forstår jeg godt. Jeg har selv hele farssiden min fra Råde i Østfold, med forgreninger bakover til Skiptvet, Rakkestad, Onsøy m.m. Vi har også bodd ti år i Østfold og alle våre tre barn er født bare noen hundre meter fra Tune kirke. Men jeg er ingen etterkommer av Hans Nielsen Hauge.Til dere som er ekstra interessert i Hans Nielsen Hauge, kan jeg støtte den anbefalingen som Jon Mamen ga i innlegg 25, og i tillegg Andreas Aarflots 'Hans Nielsen Hauge - liv og budskap' (1971) og Dag Kulleruds 'Hans Nielsen Hauge' (1996).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.