Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#84253] Brede Tønnesen og Sigrid Olsdatter på Lindland i Lund

Recommended Posts

Gjest Leif Ingar Heimlund

Heisann:)Kan noen der ute hjelpe meg med opplysninger vedr. Brede Tønnesen og Sigrid Olsdatter, som i FT 1900 er registrert på Lindland i Lund. Lenke hit Lenke Hvis noen kan hjelpe med ytterligere opplysninger om de to ville det vært kjempefint. På forhånd takk

Gjest erling t. endresen

I bygdeboka for Lund (1. bind) står under bnr 8 Gunhild Tønnesdatter f. Bjørnestad 1851 oppført, ikke de øvrige som vises i 1900-tellingen. Kanskje de kan stå omtalt i bind 2, om noen sjekker.

Gjest Leif Ingar Heimlund

tusen takk. JEg finner også igjen Gunhild i 1910 tellinga Lenke men ikke det spor av resten av familien, det rare er fødestedet til Brede Tønnesen. Vet ikke om de 2 er søsken selv om det er nærliggende å tro det.

Gjest erling t. endresen

På Dis gravminner finner jeg Thorvald Bredesen f. 22.05.1897 død i 1992, gravlagt på Høgedalterrasse, Arendal972494 Thorvald Bredesen 2005 1897 0207 1990 Høgedalterrasse M b 11 Arendal Arendal Austre MolandI samme grav 972495 Bertha Bredesen 2306 1898 2407 1996 Høgedalterrasse M b 11 Arendal Arendal Austre Moland

Gjest erling t. endresen

Statsarkivet i Trondheim har sikkert protokoller fra politi/ femngselsvesen hvor den Brede Tørresen kan finnes, og kanskje flere data kan hentes. Vet ikke om det er spesielt han du er på jakt etter, eller?

Gjest erling t. endresen

Jo, hert fant jeg Martha marie døpt i Vennesla (ikke direkte i Øvrebø, da). Faren er Brede Tørresen Strede, så da er det han du finner i Trondheim.Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=966&idx_id=966&uid=ny&idx_side=-23>Lenke Permanent bildelenke:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.