Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#84268] oppslag bygdebok Evje / Vegusdal

Recommended Posts

Gjest erling t. endresen

Hva sier bygdeboken / bøkene om Ole Tellefsen på Fidjeland sin datter Siri (Sigrid) f. 1856 og døpt i Vegusdal, familien bor i 1865 på Sørlid i Vegusdal sogn, Evje prestegjeld. Er litt usikker på hvilken bygdebok det må letes i, kanskje Vegusdal?Se denne debatten:Lenke

Lenke til kommentar
https://forum.arkivverket.no/topic/169602-84268-oppslag-bygdebok-evje-vegusdal/
Del på andre sider

Gjest Kjetil Sigvart Eidskard

*** Hei - Paul Setane har skrive bygdebok for Vegusdal. Antar den er aktuell-Siri Olsdtr Fidjeland er som du har fødd 12.jan 1856Dette med lenke mestrer eg ikkje - men gjør et forsøkKjeldeinformasjon: Aust-Agder fylke, Vegusdal, Klokkarbok nr. B 1 (1849-1879), Fødde og døypte 1856, side 11.Nei det gikk nok ikke - får bruke tid å lære meg det*** mvh kse ***

Gjest erling t. endresen

Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4000&idx_id=4000&uid=ny&idx_side=-108>Lenke Permanent bildelenke: LenkeKonf. nederst her.Da er det nok hun som i 1900 kalles Marie Kristiansdatter i 1900, med tilhold på denne gården i Iveland

Gjest Leif Ingar Heimlund

Kan man være sikker på at Siri Olsdatter her er den Siri Olsdatter som fikk 2 barn med Brede Tørresen, grunnen til at jeg spør er at jeg finner det underlig at verken ekteskapet eller barna er nevnt i bygdeboka for Vegusdal. Tusen takk for all hjelpa hittil med dete temaet:)

Gjest Leif Ingar Heimlund

Kan man være sikker på at Siri Olsdatter her er den Siri Olsdatter som fikk 2 barn med Brede Tørresen, grunnen til at jeg spør er at jeg finner det underlig at verken ekteskapet eller barna er nevnt i bygdeboka for Vegusdal. Tusen takk for all hjelpa hittil med dete temaet:)

Gjest erling t. endresen

Hei, Leif.Jeg vil tro at grunnen til at ekteskapet og de to siste barnefødslene ikke står i bygdeboken, kan være at disse er skjedd relativt langt ute av bygda. Det synes nok ikke jeg er så underlig og uvanlig, særlig for bygdebøker av en viss alder.100 % sikker kan du ikke være, men jeg syns det er mange stikkord som taler for at det er hun.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.