Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#84401] Hans Aleksander Iversen - Lier eller Nedre Eiker - en gåte !

Recommended Posts

Gjest Helge Berntsen

Hei Gunn, og takk for innsatsen. Jeg er enig i at dette er en god kandidat, forutsatt det ikke er den samme person som er gravlagt på Nordre Gravlund i 1970. Den eneste tilleggsopplysning jeg har er at han trolig hadde en søster/halvsøster kalt Ruth, som trolig bodde i Lier i 1958..

Gjest Helge Berntsen

Gåten om Hans Alexander er løst, ved hjelp av info fra hans vielsesregistrering i Dypvåg fra 1948! Se nr. 23 Lenke Vi måtte til Hole i Buskerud, men hvem vet hvorfor han ikke er å finne i FT1900 eller 1910. Jeg har foreløpig ikke lett videre etter foreldrene, men om noen vil 'være med' så er dere hjertelig velkomne !

Gjest Oddbjørn Johannessen

Gratulerer med funnet, Helge! Pussig at Hans Alexander ikke er å finne i 1910-tellingen, men han kanskje ha vært innom et barnehjem? Jeg vet ikke om alle barnehjemsbarn er ordinært registrert i tellingen...

Gjest Berit Knudsen

Finner ikke noen Charlotte Olave født i Norderhov 1876-79. Hva er etternavnet hennes ved dåpen til Hans Aleksander?Helge. I (31) skriver du at han begikk dette leiermålet. Det er ikke han sønn. Hans første barn i ekteskapet ble født i 1904.

Gjest Oddbjørn Johannessen

Berit - etternavnet ved dåpen til Hans Alexander var vel Svendsen. Se ellers den tråden Astrid henviser til i (34). I et eller annet innlegg der sto det vel at Charlotte Olava var født i Hønefoss?Ellers må jeg innrømme at jeg nå er litt forvirret..:)

Gjest Gunn Huglen

Ja, her var det mye nytt siden sist jeg var innom:-)I klokkerboka står det vel født 12)9 ?Og her er morens etternavn nevnt som Svendsen : LenkeGodt Helge har funnet svar på Alexandernavnet :-) Ellers er det litt forvirrende med en annen Hans Alexander i 1900-tellingen for Hole, Han er oppgitt født 30/9 1900.Ikke rart man blir forvirret her.Mvh. Gunn

Gjest erling t. endresen

til 31: Jeg noterer meg at eldste sønn til paret heter 'Erlingsen', og er altså ikke Ivar hansens gutt. Barnefaren her var Erling Vager Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=4187&idx_id=4187&uid=ny&idx_side=-91>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Videre finner jeg ekteskapet til Ivar og Mathilde i Nordenhov i 1903Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.