Gå til innhold
Nasjonalarkivet

[#84434] Varsel om endringer i debattene 1. februar

Recommended Posts

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Anne Tonby

Begriper det ikke. Legger inn et passord, det kommer opp en liten boks hvor det står godt passord, gjentar passordet i linjen under og da kommer den samme evindelige beskjeden, sikkerhetskoden er ikke gjengitt nøyaktig nok.

Gjest Anette S. Clausen

Til alle: Supert at dere er igang med registreringen allerede. Vi skal sørge for å hjelpe alle som har problemer med registrering innen tirsdag.Se ellers svaret mitt her for de av dere med de mest vanlige problemene [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=arkiv&temanr=84433>LenkeGrunnen til litt strenge krav for registrering er fordi at dere nå får hver deres side i Digitalarkivet. Enn så lenge kan dere kun endre navn, e-postadresse, bosted ol der, men her vil vi legge til funksjoner for personlig tilpasning. Da er det ikke nok å bare logge seg på med en e-postadresse. Nettopp for å gjøre det enkelt for dere, så har vi valgt å ha en pålogging for alle tjenester i Digitalarkivet.Som påpekt av andre: passordet må ikke inneholde norske bokstaver. Bruk bokstavene a-z og gjerne i en kombinasjon med tallene 0-9. Sørg for at passordet er noe du kan huske, men ikke er klassiske passord som 'alle' bruker (123456, passord, [navnet ditt]). Glemmer du passordet kan du få e-post med lenke som gjør det mulig å skrive inn nytt passord. For de spesielt interessserte: IT-avd på NTNU om hvordan lage gode passord:

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg tror kanskje at det er et kapasitetsproblem (stor pågang?) som er årsak til problemet med å aktivere kontoen (død lenke)Jeg registrerte meg via mobilen på en spasertur uten noen som helst problemer. Lenken jeg fikk via e-post virket, og alt gikk smertefritt.Dette er jo en litt 'ny verden' for oss her på DA, men jeg mener vi skal være glad for dette nye systemet. Heretter vil ingen kunne misbruke våre navn, eller for den del 'stjele' vår e-postadresse. Dette blir et lukket trygt samfunn.

Gjest Niels Hegge

Både her og på andre nettsteder bruker jeg passord basert på slektsforskning. Velg en av de forfedre/mødre du 'kjenner' best, f.eks oldemor Astrid. Hun døde 1912. Ett bra passord som er 'sikkert' blir da Astrid 1912. Enkelt å huske, kan skrives opp på papir uten att de fleste forstår vad passord 'oldemor død' betyr. Og, jeg har selv ingen oldemor Astrid som døde 1956 om noen undrer ;-). Kombinasjonene blir uendlige om en velger * for født og - for vigsel.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.