Gå til innhold
Arkivverket

[#84434] Varsel om endringer i debattene 1. februar

Gjest Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Marianne Solli

Jeg fikk også denne beskjeden to ganger på rad, men tredje gangen funket det, så prøv igjen. Jeg har nå fått registrert meg i alle fall og har fått melding om det.Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Værnes

De som sliter med å tyde sikkerhetskoden kan laste en ny kode med den øverste av de tre blå knappene på siden. Det er bedre enn å prøve å gjette hva det står.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Har ikke noe med det å gjøre. jeg er registrert men lenken fungerer ikke selv om jeg limer den inn i nettleseren. Prøver man å registrere seg på nytt får man opp at e post adressen er i bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Passord må ikke inneholde æ - ø - å i allfall. Et sikkert passord har både små og store bokstaver samt tall. Så må likt passord legges inn to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cathrin Jegersberg

Det gikk greit for meg med registrering. Passord er viktig slik at ingen misbruker ditt navn på forumet.Vi har jo koder og passord på alt, som f.eks. mobiltelefon,bank osv.Mvh. Cathrin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Begriper det ikke. Legger inn et passord, det kommer opp en liten boks hvor det står godt passord, gjentar passordet i linjen under og da kommer den samme evindelige beskjeden, sikkerhetskoden er ikke gjengitt nøyaktig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Hansen

Anne (39)Sikkerhetskoden (ikke passordet) er gjengivelsen av de CAPTCHA-bokstavene og det skal skrives inn i det nederste feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Til alle: Supert at dere er igang med registreringen allerede. Vi skal sørge for å hjelpe alle som har problemer med registrering innen tirsdag.Se ellers svaret mitt her for de av dere med de mest vanlige problemene [url="http://da2.uib.no/cgi-win/WebDebatt.exe?slag=listinnlegg&debatt=arkiv&temanr=84433>LenkeGrunnen til litt strenge krav for registrering er fordi at dere nå får hver deres side i Digitalarkivet. Enn så lenge kan dere kun endre navn, e-postadresse, bosted ol der, men her vil vi legge til funksjoner for personlig tilpasning. Da er det ikke nok å bare logge seg på med en e-postadresse. Nettopp for å gjøre det enkelt for dere, så har vi valgt å ha en pålogging for alle tjenester i Digitalarkivet.Som påpekt av andre: passordet må ikke inneholde norske bokstaver. Bruk bokstavene a-z og gjerne i en kombinasjon med tallene 0-9. Sørg for at passordet er noe du kan huske, men ikke er klassiske passord som 'alle' bruker (123456, passord, [navnet ditt]). Glemmer du passordet kan du få e-post med lenke som gjør det mulig å skrive inn nytt passord. For de spesielt interessserte: IT-avd på NTNU om hvordan lage gode passord:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg tror kanskje at det er et kapasitetsproblem (stor pågang?) som er årsak til problemet med å aktivere kontoen (død lenke)Jeg registrerte meg via mobilen på en spasertur uten noen som helst problemer. Lenken jeg fikk via e-post virket, og alt gikk smertefritt.Dette er jo en litt 'ny verden' for oss her på DA, men jeg mener vi skal være glad for dette nye systemet. Heretter vil ingen kunne misbruke våre navn, eller for den del 'stjele' vår e-postadresse. Dette blir et lukket trygt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Niels Hegge

Både her og på andre nettsteder bruker jeg passord basert på slektsforskning. Velg en av de forfedre/mødre du 'kjenner' best, f.eks oldemor Astrid. Hun døde 1912. Ett bra passord som er 'sikkert' blir da Astrid 1912. Enkelt å huske, kan skrives opp på papir uten att de fleste forstår vad passord 'oldemor død' betyr. Og, jeg har selv ingen oldemor Astrid som døde 1956 om noen undrer ;-). Kombinasjonene blir uendlige om en velger * for født og - for vigsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger-Johanne Indrestrand

For meg var det rett inn. Navn, E-mailadr. og passord 2 ganger og skrev opp de to 'rare' orda under, og dermed var jeg velkommen inn.Inger-Johanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Står at jeg skal aktivere det som står der, men det virker ikke. Går det en viss tid, noen timer før det virker når man trykker på det ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Tislevoll

Takk, gikk helt fint å komme inn ja. Men limte det feil inn, i Google søkemotor først er det problem, kan noen ha snappet opp informasjon der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.