Gå til innhold
Arkivverket

[#84434] Varsel om endringer i debattene 1. februar

Gjest Anette S. Clausen
 Del

Recommended Posts

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Finn Oldervik

Elsa-Karin (51)Vanligvis er det der jeg havner når jeg skal prøve å logge meg inn på nettsider som krever passord. Og da orker jeg oftest ikke mer og gir opp og glemmer hele nettstedet.Men akkurat her gikk det faktisk knirkefritt ved første forsøk, så nå er jeg pålogget når de nye sidene åpner 1. febr.Jeg håper noen kan gi deg gode råd for å komme ut av den fella som du beskriver. Et eventuelt svar/råd vil bli fulgt med interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg får same feilmelding som eit par andre her:Følgende feil er funnet: E-postadressen er i brukDet er vel ikkje meininga at me skal oppretta ei ny e-postadresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marie Skålnes

Eg får same feilmelding som eit par andre her:Følgende feil er funnet: E-postadressen er i brukDet er vel ikkje meininga at me skal oppretta ei ny e-postadresse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Kanskje du allereie har registrert deg!? Meiner det var snakk om dette for nokre veker sidan og..og eg meiner at eg registrerte meg då.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg som bare kan lese mail på web og ikke får sendt svar på det jeg leser der, kan nok glemme Digitalarkivet etter 01.02 forstår jeg. Har jo kjøpt ny pc, og fått ny internettleverandør(kabelselskap). Jeg har ikke hatt tilgang på mail på vanlig måte side 16.01. Kabelselskapet mener at feilen ligger hos el-butikken, mens de mener det er feil hos kabelselskapet. Så ingen vil komme hit og rette på det. Går veldig tregt når jeg i det heletatt skal trykke på linker på webmail. Så nå kan jeg like godt snart selge pc-en, siden jeg sikkert også kommer til å miste tilgangen til Digitalarkivet nå. Jeg kan jo ikke ta imot mail på vanlig måte en gang, og da blir nok hele prosessen vanskelig. Angrer på at jeg ikke beholdt Telenor og Adsl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har prøvd, og får feilmeldingen som mange andre får angående passordet er ikke gjengitt nøyaktig nok. Til innlegg 40: Hva er CAPTCHA-bokstaver som skal gjengis i det nederste feltet? Nei det blir nok ikke noe Digitalarkiv for meg etter 01.02 når det bare blir problemer med å komme seg inn der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Det er vel dette. Her skal ein prøve å tyde dei forvridde bokstavane, og skrive dei inn i boksen under. Dersom dette er vanskeleg klikkar ein berre på 'refresh' (det øverste blå symbolet til høgre for bokstavane), og får då opp eit nytt sett med forvridde bokstavar, som forhåpentlegvis er lettare å tyde.

bilete11052.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Anne Lise (58)Så lenge du kommer på nett, og kan skrive her inne og surfe på andre ting, kan du få en epost-leser som fungerer aldeles utmerket.Det er 10 år siden jeg brukte Telenor (online.no), og jeg savner de ikkeJeg bruker Gmail. Gratis og med alle de funksjoner jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Gullbekk

Jeg har også byttet til G-mail pga ny PC. Du kan lese mail overallt hvor du kommer på nett. Opprettes på ett minutt. Prøv det Anne Lise. Tar litt tid å informere alle, men det tar du etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knut H Nebell

Anette S. Clausen, DA/SAB, (41) Skrev:Til alle: Supert at dere er igang med registreringen allerede. Vi skal sørge for å hjelpe alle som har problemer med registrering innen tirsdag.(...........) Grunnen til litt strenge krav for registrering er fordi at dere nå får hver deres side i Digitalarkivet. Mitt spørsmål er; hvordan kommer vi til MIN SIDE, klarer ikke å finne noen arkfane hvor dette valget vises.Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Ja er ikke dette typisk da ? I dag er det bare å gjøre om og forandre på ting hele tida, noe som bare betyr problemer for folk. Nå fikk jeg beskjed om at passordet mitt måtte skrives med utenlandske bokstaver ? enda har jeg et passord som er både engelsk og norsk, bare forstå den den som kan. Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Til Elsa-Karin Svendsen (51) og Marie Skålnes (55): Du er allerede registrert, du gjorde det før jul. Logg på med e-postadressen din og klikk evt. på Glemt passord? hvis du ikke husker passordet ditt.Til Knut H. Nebell (63): Enn så lenge så har dere kun tilgang til Min profil. Planen er at Mitt Digitalarkiv kommer opp i menylinjen, men dette er ikke klart enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Løkke

Til Anette (66): Jeg oppdaget dette forum først nå i januar og registrerte meg da. Betyr det at jeg da er registrert etter den nye ordningen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Til Anne Hildrum (12): Korgen din blir ikke videreført. Vi beklager, men det lot seg ikke gjøre når vi skulle endre påloggingsrutiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Vel vel; --da synes min tid som deltager her slutt. Takk for meg...Vil jeg fortsatt kunne følge med (ha lesetilgang) uten å være registrert??mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette S. Clausen

Til Bjørn Arnhaug (71): Du er registrert så du skal kunne logge deg inn. Sikkerhetstoken har jeg ikke noe god definisjon på. Her må de med mer teknisk kunnskap bistå.Til Tom Erik Grannes (70): Det er veldig beklagelig at du ikke vil være med over i ny teknologi. Du skal ikke forsøke før du sier takk for deg? Den nye løsningen vil ha en del gode løsninger som vi håper gjør det verdt å skifte. nrk.no kjører den løsningen på sine debatter http://www.nrk.no/debatt/index.php? Det er fullt mulig å lese debattene selv om du ikke er registrert, men vi håper også du ombestemmer deg og blir med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Arnhaug

Har kopiert og limt. Prøvd forsklellige muligheter, men får bare opp Følgende feil er funnet:Ugyldig sikkerhetstoken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorbjørn Granlund

Hei. Jeg fikk også dette merkelige navnet sikkerhetstoken, går ut fra at det må være skrivefeil. Men spørsmålet er, hva vitsen er med dette så lenge den gamle debattsiden har funket ? Thorbjørn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnulf Pedersen

Jeg prøver og prøver å registrere meg, men det som kommer opp er: 'Følgende feil er funnet: E-postadressen er i bruk'. Ja, det er den jo, det er selvfølgelig min egen e-postadresse jeg bruker. Jeg har tidligere registrert meg på FT 1910, er det derfor og at jeg da ikke trenger å registrere meg flere ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.