Anne-Lise Hansen Skrevet Oktober 20, 2012 Del Skrevet Oktober 20, 2012 Kunne du hjelpe meg å prøve å finne dødsfallsregistreringen til Ole Johnsen Kallin, og hans kone Britta Maria Rudstrøm. Den siste kjente adressen til Ole var jo Tverrbakken 13 i Oslo i 1893. Ville satt stor pris på hjelp til dette. Mvh Torgeir Karlin. Olof Jansson Kalin døde i Kristiania i 1914, står det i Sveriges Dödbok: 18180000 Kalin Jansson, Olof Stömne bruk Död 23/2 1914. Kyrkobokförd i Stavnäs (Värmlands län, Värmland). Född 1818 (ingen uppgift om födelseort) Man. Anm: Död i Kristiania -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010: Stavnäs-Högerud, Arvika kn (Värmlands län, Värmland) Källor: DB, FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anne-Lise Hansen Skrevet Oktober 20, 2012 Del Skrevet Oktober 20, 2012 Jeg har sett i dødsfallprotokoller i Oslo og Aker uten å finne ham. Kan han ha dødd et annet sted og melding er blitt sendt fra Kristiania hvor han hadde bostedsadresse til Sverige, siden han var svensk? I tilbakemeldingen fra trådstarter opplyser han at Olof Jansen/Johansen Kalin ikke er i adressebøkene for Kristiania etter 1907. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir Karlin Skrevet November 1, 2012 Forfatter Del Skrevet November 1, 2012 Jeg har sett i dødsfallprotokoller i Oslo og Aker uten å finne ham. Kan han ha dødd et annet sted og melding er blitt sendt fra Kristiania hvor han hadde bostedsadresse til Sverige, siden han var svensk? I tilbakemeldingen fra trådstarter opplyser han at Olof Jansen/Johansen Kalin ikke er i adressebøkene for Kristiania etter 1907. Hei, jeg har funnet Olof Jansson Kalin i dødbok for Stavnäs FI:3 (1895-1930), bilde 110, side 106. Han døde av alderdomsvakhet den 23.2.1914 i Stavnäs. Det står det ble sendt melding til Norge om hans dødsfall. Jeg kan ikke finne noe om dette i Norske arkiver. Håper noen kan hjelpe meg å finne dette. Det må vel være noen notis om dette siden han ikke hadde meldt flytting til Sverige så vidt jeg vet. Jeg vet heller ikke hvor han ble gravlagt. På forhånd takk. Mvh Torgeir Karlin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Nilsen Skrevet Oktober 28, 2015 Del Skrevet Oktober 28, 2015 (endret) Hei. Jeg vet ikke hvor navnet Kallin kommer inn i bildet. Har aldri hørt/sett annet enn Karlin. Thorleif Emanuel Olsen var min morfar og hans far var Ole August Olsen (døpt Karlin). Han var i sin tur gift med Jorgine andreassen. Ole Augusts far het Olaf Johnsen Karlin (Det står i vielsesattesten, men det kan jo ha blitt fornorsket) og han var gift med Britta Marie Rudstrøm Hilsen Tor Endret Oktober 28, 2015 av Tor Nilsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå