Gå til innhold
Arkivverket

Fam kallin


Torgeir Karlin
 Del

Recommended Posts

Kunne du hjelpe meg å prøve å finne dødsfallsregistreringen til Ole Johnsen Kallin, og hans kone Britta Maria Rudstrøm. Den siste kjente adressen til Ole var jo Tverrbakken 13 i Oslo i 1893.

Ville satt stor pris på hjelp til dette. Mvh Torgeir Karlin.

 

 

Olof Jansson Kalin døde i Kristiania i 1914, står det i Sveriges Dödbok:

18180000

Kalin Jansson, Olof

Stömne bruk

Död 23/2 1914.

Kyrkobokförd i Stavnäs (Värmlands län, Värmland).

Född 1818 (ingen uppgift om födelseort)

Man.

Anm:

Död i Kristiania

--------------

Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2010:

Stavnäs-Högerud, Arvika kn (Värmlands län, Värmland)

Källor:

DB, FS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Anne-Lise Hansen

    29

  • Ann-Mary Engum

    11

  • Karin Moen  Oslo

    2

  • Torgeir Karlin

    11

Jeg har sett i dødsfallprotokoller i Oslo og Aker uten å finne ham.

 

Kan han ha dødd et annet sted og melding er blitt sendt fra Kristiania hvor han hadde bostedsadresse til Sverige, siden han var svensk?

 

I tilbakemeldingen fra trådstarter opplyser han at Olof Jansen/Johansen Kalin ikke er i adressebøkene for Kristiania etter 1907.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har sett i dødsfallprotokoller i Oslo og Aker uten å finne ham.

 

Kan han ha dødd et annet sted og melding er blitt sendt fra Kristiania hvor han hadde bostedsadresse til Sverige, siden han var svensk?

 

I tilbakemeldingen fra trådstarter opplyser han at Olof Jansen/Johansen Kalin ikke er i adressebøkene for Kristiania etter 1907.

 

 

Hei, jeg har funnet Olof Jansson Kalin i dødbok for Stavnäs FI:3 (1895-1930), bilde 110, side 106. Han døde av alderdomsvakhet den 23.2.1914 i Stavnäs. Det står det ble sendt melding til Norge om hans dødsfall. Jeg kan ikke finne noe om dette i Norske arkiver. Håper noen kan hjelpe meg å finne dette. Det må vel være noen notis om dette siden han ikke hadde meldt flytting til Sverige så vidt jeg vet. Jeg vet heller ikke hvor han ble gravlagt.

På forhånd takk.

Mvh Torgeir Karlin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Hei.

Jeg vet ikke hvor navnet Kallin kommer inn i bildet. Har aldri hørt/sett annet enn Karlin. Thorleif Emanuel Olsen var min morfar og hans far var Ole August Olsen (døpt Karlin). Han var i sin tur gift med Jorgine andreassen. Ole Augusts far het Olaf Johnsen Karlin (Det står i vielsesattesten, men det kan jo ha blitt fornorsket) og han var gift med Britta Marie Rudstrøm

 

Hilsen Tor

Endret av Tor Nilsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.