Gå til innhold
Arkivverket

Greger Knutsen

Gunn Mathisen
 Del

Recommended Posts

Hei. Conradine Didrike Greger ble f. i 1829 i Vevelstad i Nordland. Hun ble gift med Sveder Knutsen. De flyttet til Bergen, og Sveder d. der i 1901 (Dk). Conradine levde i 1910, men jeg har ikke klart å finne dødsår for henne ?? De fikk flere barn, og det er to jeg ikke har funnet ut noe om : Wilhelm August f. 1850 Bergen (Korskirken) og Frithjof f. 1862 Bergen (Dk).

Med det samme jeg er innom Bergen, lurer jeg på dødsåret til : Jørgen Jentoft Meier Johansen f. 1/10-1897 i Brønnøy.

Opplysning om at han skal ha blitt gift og hadde bosted Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradine Knudsen dør 12/1-1919 og i dødsmeldingen er nemnd Konrad Allegt 2, Nicoline Fosswinckelsgt. 31 og Frithjof Vaskerelvgt. 14, Frithjof utv. i 1884, men er kommet hjem som gift i 1897 med en Mathilde Larsine, som skal være født i Bergen 1/8-1863, men Frithjof er oppgitt født 11/2-1864, men han bor i 1912 i Vaskeleven 14 og i 1934 samme sted, da er han oppgitt født i 1863, så det må være rett person, i 1912 er det 2 barn født i Chicago: Sigurd Jonny 23/11-1888 og Conrad Bertran 4/1-1890. I dødsmeldingen etter Sveder er de samme 3 barna oppgitt, Wilhelm August finnes i Bergen i 1875 tellingen, men er ikke der i 1885 tellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.