Gå til innhold
Arkivverket

Bratt nok engang. Bye, Veldre i Ringsaker

Bengt E Vesthagen Oslo
 Del

Recommended Posts

Lauritz Lauritzsøn Bratt, 1594-1655 g.m. Ingeborg Ollufsdatter Tokstad overtok gården Bye i Veldre ca. 1624. Ifølge Veldre bygdebok var Lauritz direkte etterkommer av Guthorm Eindridesøn Bratt på Bjørnstad 1421-1528 og Cecilie Pedersdatter til Skeidaker 1430-1509 om jeg har tolket det rett.

Spørsmålet mitt er: Stemmer dette eller er dette også et falsum? I og for seg er jeg kun interessert i om Lauritz er av Bratt-ætt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil finne flere, både nye og gamle artikler om Bratt her . Om du søker på Bratt i søkefeltet oppe til høyre vil du finne massevis av Brattdebatter som tenderer inn på emnet. Du kan kanskje også prøve å søke på Lehne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. -- Jeg har notert; Eysten Guttormsen, Bjølstad hade bl.a. sønnen Peder Eysteinsson, d. ca. 1565, g.m. Marit Tostensdr., - foreldre ukj. - De bodde på Heringstad. - Peder hadde sønnen Lauritz Pedersen, bos. på By i Veldre og g.m. Ingrid Olufsdr. -- Hvor riktig dette er har jeg ingen formening om. -- M.v.h. Alv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.