Nils Allergodt Skrevet Mars 13, 2011 Del Skrevet Mars 13, 2011 Jeg har en gammel tine fra 1873 med noen bokstaver som jeg ikke kan tyde. Noen som kan hjelpe med dette? Jeg lurer også på om noen kan si noe mer om denne eller hvor den kan stamme fra ut fra rosemalingen. Mvh Nils. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Are S. Gustavsen Skrevet Mars 13, 2011 Del Skrevet Mars 13, 2011 Det ser ut som A P D F, altså A P D[atter] F, hvor de to første er initialer for fornavn og patronym, og sistnvente trolig er første bokstav i et gårdsnavn Mvh Are Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Allergodt Skrevet Mars 13, 2011 Forfatter Del Skrevet Mars 13, 2011 Takk for bokstavene. Håper at noen kan si noe om rosemalingen. For denne tinen kommer fra en eller annen i familien, og Ullensaker som jeg kommer fra, er antakelig ikke kjent som noe rosemalings distrikt. Men det må jo da være fra en datter som har en far, som har et fornavn som begynner på P. Så nå har jeg fått en nøtt. Mvh Nils Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå