Gå til innhold
Arkivverket

Klaus ingebrigtsen.


Leif B. Mathiesen
 Del

Recommended Posts

Men bestefars yngste bror, Klaus Ingebrigtsen ble født 1915 på Askøy.

Det er meget lite jeg vet om ham. Men jeg tror han hadde et psykisk handicap.

 

Lars E. Øyane har tidliger etterlyst Klaus. Sitat:

Klaus Ingebrigtsen var fødd på Haugland på Askøy 11.12.1915, son av Eilert Olai Ingebrigtsen og Anna Clausdotter f. Moe.
Klaus var ikkje ''heilt som andre'' og skal vera avliden i ung alder, truleg før 1935, 
men er ikkje registrert i databasane over avlidne eller gravlagde på Askøy, endå om foreldri budde der resten av livet! 
Kan han vera flytt på ein eller annan heim? 
Kvar vart born frå Askøy sende den gongen?Eg finn han ikkje avliden i Bergen (1912-1972), i Årstad eller i Birkeland, Fana (inntil 1929).* 
Er det mogeleg å finna lagnaden hans?Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane 

 

Det som har kommet frem senere er at han kan ha blitt sendt til en instutisjon på Østlandet og døde der.

Lars E. Øyane skriver i en mail til meg, Sitat:

me veit at Klaus Ingebrigtsen i 1937 var busett "p.t. Oslo".

 

Er det noe som har en ide hvor man skal lete?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bestefars yngste bror, Klaus Ingebrigtsen ble født 1915 på Askøy.

Det er meget lite jeg vet om ham. Men jeg tror han hadde et psykisk handicap.

 

Lars E. Øyane har tidliger etterlyst Klaus. Sitat:

Klaus Ingebrigtsen var fødd på Haugland på Askøy 11.12.1915, son av Eilert Olai Ingebrigtsen og Anna Clausdotter f. Moe.
Klaus var ikkje ''heilt som andre'' og skal vera avliden i ung alder, truleg før 1935, 
men er ikkje registrert i databasane over avlidne eller gravlagde på Askøy, endå om foreldri budde der resten av livet! 
Kan han vera flytt på ein eller annan heim? 
Kvar vart born frå Askøy sende den gongen?Eg finn han ikkje avliden i Bergen (1912-1972), i Årstad eller i Birkeland, Fana (inntil 1929).* 
Er det mogeleg å finna lagnaden hans?Eg takkar so mykje på førehand for hjelpi!Med venleg helsing,Lars E. Øyane 

 

Det som har kommet frem senere er at han kan ha blitt sendt til en instutisjon på Østlandet og døde der.

Lars E. Øyane skriver i en mail til meg, Sitat:

me veit at Klaus Ingebrigtsen i 1937 var busett "p.t. Oslo".

 

Er det noe som har en ide hvor man skal lete?

 

Psykisk syke fra Askøy ble i den tiden sendt enten til Valen (Kvinnherad) eller Lier sykehus. Vet ikke om det var egne steder barn ble sendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.