Gå til innhold
Arkivverket

Moses Jakobson Eimhjellen

Harald L. Bakke
 Del

Recommended Posts

Eg etterlyser opplysningar om Moses Jakobson Eimhjellen f. 05.08.1859 på Eimhjellen, Hyen (Gloppen)

gift 15.4.1882 i Vevring (Førde) med Hele Johanne Sofie Andreasdtr. Horne f.10.05.1862 (Gloppen bygdebok kallar henne Hilda Horne)

Gloppen bygdebok seier han var styrar ved Lindøy skuleheim som eg har funne ut låg i Stavanger.

Eg finn ingen av dei på DIS-Gravminner og ynskjer opplysningar om når dei døde, evt. barn og evt. kvar dei var busette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene fra 1916, utgitt 1965:

Klara Emjellem, overlærer, Stavanger, f.13-8-1894. Min mor døde 21-4-1941. - Jeg var overlærer ved Johannes skole, Stavanger, 1955-60, da jeg gikk av med pensjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Studentene fra 1917, utgitt 1947:

Gudrun Kolbenstvedt, fru, f.15-3-1899 i Stavanger, datter av skolebestyrer M.J.Emjellem og Hilda, f.Horne. Gift 17-12-1921 med ingeniør ved Borregård, Njaal L. Kolbenstvedt, f.23-8-1889 i Suldal, Ryfylke, sønn av lensmann L.Kolbenstvedt, Hjelmeland og Kristine, f.Eskeland. (her er nevnt 3 barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.