erling t endresen Skrevet Mars 30, 2011 Del Skrevet Mars 30, 2011 Hei. Jenny Magdalene Henriksen født 1897 skal etter hva jeg har fått opplyst, være gravlagt i Farsund i april 1974, hvilket vel må bety at hun bodde der også en tid. Jeg aner ikke når hun kom dit eller hvor lenge hun har vært i Farsund, kanskje på et pleiehjem? Noen med tilgang til eldre Farsund Avis-utgaver eller Fædrelandsvennen som kan sjekke ut om det finnes dødsannonse etter henne? Dama var oppvokst i Kristiansandsområdet og konfirmert i Greipstad, da kalt Halvorsen etter sin far enkemann Jørgen Halvorsen. Hun var etter sigende ugift. I dødsannonsen til hennes mor kalles hun Jenny Hendriksen, da moren født Olsdatter senere ble gift Henriksen Frantzén. Jenny M. var tante til min avdøde svigerfar. Ingen jeg har spurt, har noe nærmere kjennskap til personen. Dersom noen visste hvem hun var eller kjente henne, ville en tilbakemelding være meget interessant, stort eller lite. Eventuelt på email etendre alfakrøll online dott no mvh Erling T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling t endresen Skrevet Mai 14, 2011 Forfatter Del Skrevet Mai 14, 2011 Dama er oppsporet og saken er delvis løst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bergiverson Skrevet Mai 14, 2011 Del Skrevet Mai 14, 2011 Hei. Jenny Magdalene Henriksen født 1897 skal etter hva jeg har fått opplyst, være gravlagt i Farsund i april 1974, hvilket vel må bety at hun bodde der også en tid. Jeg aner ikke når hun kom dit eller hvor lenge hun har vært i Farsund, kanskje på et pleiehjem? Noen med tilgang til eldre Farsund Avis-utgaver eller Fædrelandsvennen som kan sjekke ut om det finnes dødsannonse etter henne? Dama var oppvokst i Kristiansandsområdet og konfirmert i Greipstad, da kalt Halvorsen etter sin far enkemann Jørgen Halvorsen. Hun var etter sigende ugift. I dødsannonsen til hennes mor kalles hun Jenny Hendriksen, da moren født Olsdatter senere ble gift Henriksen Frantzén. Jenny M. var tante til min avdøde svigerfar. Ingen jeg har spurt, har noe nærmere kjennskap til personen. Dersom noen visste hvem hun var eller kjente henne, ville en tilbakemelding være meget interessant, stort eller lite. Eventuelt på email etendre alfakrøll online dott no mvh Erling T Jenny same birthdate as confirmation is living in Søgn with possibly a sister Klara? Both adopted by Edvardsen in Moen. http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste_e.aspx?ft=1910&knr=1018&kenr=018&bnr=0067&lnr=00 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling t endresen Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Del Skrevet Mai 15, 2011 Jenny same birthdate as confirmation is living in Søgn with possibly a sister Klara? Both adopted by Edvardsen in Moen. http://www.rhd.uit.no/folketellinger/ftliste_e.aspx?ft=1910&knr=1018&kenr=018&bnr=0067&lnr=00 Yes, that's her :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erling t endresen Skrevet Mai 15, 2011 Forfatter Del Skrevet Mai 15, 2011 Hun bor i 1932 på "Fredensborg" i Kolsdalen, Kristiansand landdistrikt, som forhv. hushjelp, med full pensjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå