Gå til innhold
Arkivverket

Innflytta til Stord

Recommended Posts

Eg har funne eit kartotek-kort i arkivet frå Stordø Gruber : Peder M. Vold, 10. august 1916 (då var han på Stord).

Er det mulig å finna når han flytta til Stord, og evt. når han reiste frå Stord igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ham dessverre ikke i inn- og utflyttingsprotokollen til lensmannen i Stord. Det var nok slett ikke alle som meldte seg/ble meldt til lensmannen i forbindelse med inn- og utflytting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner ham dessverre ikke i inn- og utflyttingsprotokollen til lensmannen i Stord. Det var nok slett ikke alle som meldte seg/ble meldt til lensmannen i forbindelse med inn- og utflytting.

Takk for svaret.

Nei, eg kan nok tenkja meg at han reiste til Stord fordi faren var der, og så søkte han arbeid i Grua, utan å få jobb. Så då reiste han nok tilbake til Røros der han vart gift.

Mine antakelser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.