Gå til innhold
Arkivverket

Bibelhistorie for folkeskolen


Marianne Solli
 Del

Recommended Posts

Det er vel Desember 2012 som står for tur nå. ;)

Nei, 28.10.11 er fyrste alternativ, så vi får nytte dei 6 siste dagane godt.

 

Selv forbereder jeg meg på å oppfylle et skriftsted som visstnok heter noe sånt som: [

Den skriftstaden eg finn mest aktuell for tida er "Samla dykk ikkje skattar på jorda..." - eg driv nemleg og ryddar ut av eit hus der forrige generasjonar har tenkt at det meste er for godt til å kaste. Nærmar meg enden, men om eg rekk det til den 28. veit eg ikkje heilt. Gjer eg ikkje det kan det no elles vere det same.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 180
  • Opprettet
  • Siste svar

Topp bidragsytere i dette emnet

  • Aase R Sæther - Gloppen

    19

  • Reidar Oddløkken

    38

  • Marianne Solli

    50

  • Dag Aage Løkke

    18

Nei, 28.10.11 er fyrste alternativ, så vi får nytte dei 6 siste dagane godt.

 

 

Den skriftstaden eg finn mest aktuell for tida er "Samla dykk ikkje skattar på jorda..." - eg driv nemleg og ryddar ut av eit hus der forrige generasjonar har tenkt at det meste er for godt til å kaste. Nærmar meg enden, men om eg rekk det til den 28. veit eg ikkje heilt. Gjer eg ikkje det kan det no elles vere det same.

Jeg trur at du kan ta deg god tid med denne ryddingen ... :) Det er strevsomt med slik rydding. Jeg har vært gjennom slike prosesser selv også. Jeg kom til å tenke på en gang min mann og jeg holdt på i en bod med dør ut mot en steinlagt uteplass. Vi hadde draltet ut mesteparten og lagt utover steinene, for jeg ville benytte anledningen til også å få vasket der inne. Mens jeg sto der i solskinnet og vurderte hva som skulle kasseres kom min mann ut døren ... bærende på et gammelt (veldig gammelt) radioapparat, mens han stolt forkynte: "Se, hva jeg fant innerst i boden. Dette apparatet er et klenodium ..." Jeg rakk akkurat å få sett det, for til begges storlige forbløffelse falt apparatet plutselig sammen og støvliggjorde seg midt foran min mann, og på steinene lå en haug støv og noen trebiter og komponenter. Min mann ble stående med hendene utstrakt som om han fremdeles holdt omkring radioen ... Han var et syn verdt. Snakk om trollet som sprakk da det så lyset. Jeg fikk fullstendig latterkrampe og tiltrakk meg nærmeste nabo, som ville vite hva som foregikk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, 28.10.11 er fyrste alternativ, så vi får nytte dei 6 siste dagane godt.

Den datoen hadde jeg ikke hørt om! Er det fremdeles Harold Camping som kom frem til den datoen, eller er det en annen profeti ute og går her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg veit ikkje heilt kven som står bak, men eg vart åtvara mot denne datoen i samband med profetiane tidlegare i år. For å seie det slik: Avtaleboka mi er rikholdig i november og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hørt Desember 2012 i forbindelse med "Long Count" Mayakalenderen. Den lille uenigheten som eksisterer dreier seg om, etter det jeg har skjønt, bare om noen få dager i Desember 2012. Informasjonen som presenteres i Grete's link hadde jeg ikke hørt om; men det er klart med tilstrekkelig fantasi kan man sikkert "regne" seg til en hvilken som helst dato. Det har, som andre har sagt tidligere, ikke manglet på dommedagsprofetier gjennom historien - og siden vi fremdeles er her så kan man trygt konkludere at alle disse så langt var bare tull og tøys. Det er mange ting som kan utslette menneskeheten - fantasitenkning og eksotiske regnestykker er heldigvis ikke blant dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.