Gå til innhold
Arkivverket

Jens Larsson Glisborg (1686-1722) - sokneprest Hafslo og Ørlandet - huslyden hans?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Karen Glisborg hadde også en onkel i Bjørnør:

Christopher Jansen Wessel

Født 28 dec. 1674, Trondhjem20.

Død 30 mai 175420.

Stilling: Sogneprest til Bjørnør.

Nestældste Søn af Raadmand Jan Wessel. Forflyttet til Bjørnørs Sognekald i Fosens Fogderi 12de Juni 1718, i hvilket Kald han døde i sit 80de Aar den 30te Mai 1754, efterat have været Præst i 47 Aar. Hans Portrait i Oliefarve hænger endnu i Bjørnørs Hovedkirke.20

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om begravelse for Anne, mor til Jens Glisborg:

(Kirkebok for Ørland 1722)

Min lenke

Moren til Jens Glisborg er så vidt jeg kan se, begravet 28 april 1722 og presten selv døde på Ørlandet 22. mai samme år. Mor og sønn døde med andre ord ganske så tett etter hverandre.

Skiftet etter Jens Glisborg - Sør-Trøndelag fylke, Fosen prosti, Skifteprotokoll 1 , 1691-1770

s. 56b - 57a og s 57b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det jeg har klart å tyde av innføringa jeg har lagt lenke til fra kirkeboka:

Publ. Absolv. Lorents Hansen qv. Gunnhild ? datter for begangen utugt inden sit ægteskap med H. Glisborg ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- med et spørsmålstegn tror jeg resten av innføringa er:

- hvilket hun selv først aabenbarede og hand ? sin flugt tog skylden paa sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står kanskje: publ. absolv. Lorentz Hansens qv. Gunnild Esthensdatter - for begangen utugt udinden sit egteskab med H. Glisborg, hvilchet hun self først godvillig aabenbarede, og hand ved sin flugt tog schylden paa sig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter fleire dagar på reise fulgt av nokre dagar ute av form, so er eg no attende og vil først av alt få retta ein hjarteleg takk til Aud Marion, Ann-Mary, Trond Arild, Grethe og Per Ole for mange nye spennande innlegg i debatten om ætti til sokneprest Jens Glisborg. Eg er imponert over alle detaljane som er komna fram, og etter grundig studium av innleggi dykkar har eg sett opp ei revidert ættetavle, som ser slik ut:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jens Larsson Glisborg, truleg frå Glæsborg i Randers amt, Jylland, Danmark, var son av ein Lars og ei Anna og visstnok f. i Glæsborg 6.10.1686. Han gifte seg

¤¤¤¤¤ (vigselsstaden hans?)

31.8.1717 med Anna Cathrine Jansdotter Wessel frå Trondheim. Ho var dotter av rådmann Jan Henrikson Wessel i Trondheim, opphavleg frå Bergen, og kona Maren Christophersdotter Schøller frå Trondheim og f. i Trondheim 7.5.1689. Jens vart i 1708 student i Odense i Danmark og cand.theol. i 1713. Han vart 1.2.1717 tilsett som sokneprest til Hafslo og hadde embetet fram til 1721. Det var kort etter Jens var komen til Hafslo i 1717 at prestegarden brann ned, og dei eldste kyrkjebøkene gjekk tapt. Før Jens Glisborg kom til Hafslo skal han ha vore skipsprest, men 5.1.1721 vart han utnemnd til sokneprest til Ørlandet, og han og Anna flytte dit. Han d. på Ørlandet 22.5.1722, og Anna skal sidan ha vore gjestgjevar på Brekstad på Ørlandet, men vart gravlagd der 28.4.1746. Dei fekk tre døtrer i lag:

a. Karen Jensdotter Glisborg, f. i Hafslo kring 1718, vart gravlagd

¤¤¤¤¤ (Møre og Romsdal, men kvar?)

15.7.1787. Karen Glisborg tok visstnok over som gjestgjevar etter mor si på Brekstad på Ørlandet, men gifte seg i Bjørnør 26.9.1759 med Jacob Erikson

¤¤¤¤¤ (fleire opplysningar? – truleg enkjemann etter Elisabeth Pedersdotter, f. 1689, gravlagd frå Børøya i Bjørnør 15.5.1757 - Jacob Erikson Bruse, f. 1697, gravlagd Bjørnør 18.3.1770 – gardbrukar på Børøya og ei tid klokkar til Bjørnør!)

¤¤¤¤¤ (yrke og bustad?)

¤¤¤¤¤ (talet på søner og døtrer? – inkl. dotter Inger Cathrine, døypt Bjørnør 31.8.1760)

b. Marianna Jensdotter Glisborg, døypt i Hafslo 5.10.1719, vart gravlagd frå Skolvær på Tjøtta, Alstahaug 17.6.1806. Ho gifte seg

¤¤¤¤¤ (dato og stad for vigsli hennar?)

med Jens Sivertson Winther frå Moldtuen på Ørlandet, f. på Ørlandet kring 1723. Han vart gravlagd frå Troe på Tjøtta, Alstahaug 19.12.1784. Jens var ei tid kjøpmann i Kristiansund, men flytte sidan til Troberget, Troe på Tjøtta i Alstahaug.

¤¤¤¤¤ (yrke på Troberget? – gjestgjevar eller handelsmann?)

Dei var barnlause.

c. Johanna Cathrine Jensdotter Glisborg, døypt på Ørlandet 19.7.1722,

¤¤¤¤¤ (lagnaden hennar?)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det går fram av spørsmåli mine kva som framleis manglar av detaljar i manuskriptet mitt, men særleg er eg oppteken av lagnaden til Karen Glisborg og Jacob Erikson. Eg ser at Elisabeth på Børøya vart gravlagd 5. sundag etter påske i 1757 (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16176&idx_id=16176&uid=ny&idx_side=-72), medan Jacob Erikson Bruse vart gravlagd Oculi 1770 (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16176&idx_id=16176&uid=ny&idx_side=-123), men eg finn ikkje skifte etter nokon av dei! Om det var denne Jacob som var enkjemann og gifte seg med Karen Glisborg i 1759, må Karen sidan vare fari til Møre og Romsdal, om me skal tru FamilySearch rett...

Elles er eg òg svært so interessert i alle opplysningar om yngste dotteri Johanna Cathrine Glisborg; kvar kan ho ha vorte av?

Eg takkar igjen for mange flotte bidrag og lever i voni om at kanskje endå meir vil dukka opp...

Med venleg helsing og ønskje om God Påske!

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Trond Arild for spennande innlegg, som stadfester tankane mine om at klokkaren Jacob Erikson Bruse som enkjemann gifte seg med Karen Glisborg! Då vert spørsmåli om lagnaden deira meir aktuelt! Kanskje dotteri Inger kan sporast opp? Finn me ho, finn me kanskje òg gravferdi til mori Karen...?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kanskje mest logisk at Karen som enke flyttet til Kristiansund, hvor søsteren Marianna og ektemann Jens Winther bodde? Inger er ikke konfirmert i Bjørnør, så de må i tilfelle ha flyttet en eller annen gang på 1770-tallet (første halvdel?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Trond Arild for nytt spennande innlegg!

Argumentet om flyttingi til Kristiansund høyrest greitt ut, men eg finn ikkje noko dødsfall for Karen der, og dessutan døydde ho ETTER at svogeren Jens Winther døydde på Tjøtta! Me veit jo heller ikkje kva tid Jens og Marianna flytte til Tjøtta og kor lenge dei budde i Kristiansund - om dei i det heile budde der?? Kva kjelder er det som seier at Jens og Marianna budde i Kristiansund?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars,

Marianna Jensdotter Glisborg, døypt i Hafslo 5.10.1719, vart gravlagd frå Skolvær på Tjøtta, Alstahaug 17.6.1806. Ho gifte seg

¤¤¤¤¤ (dato og stad for vigsli hennar?)

med Jens Sivertson Winther frå Moldtuen på Ørlandet, f. på Ørlandet kring 1723. Han vart gravlagd frå Troe på Tjøtta, Alstahaug 19.12.1784. Jens var ei tid kjøpmann i Kristiansund, men flytte sidan til Troberget, Troe på Tjøtta i Alstahaug.

Du skriver selv at Jens var kjøpmann i Kristiansund en tid, før han flyttet til Tjøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for observant innlegg!

Jau, det stemmer at eg har skrive dette om Jens Winther, men det har eg skrive på bakgrunn av det som er kome fram av tidlegare innlegg. Eg har ikkje sett noko ORIGINALBILAG som fortel at dei budde i Trondheim! Difor reiser eg spørsmålet...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I folketellingen for Bjørnør 1769 er det ingen Inger på Børøya, så kanskje hun ikke vokste opp? http://picasaweb.google.com/erlendem/BjRnRFolketelling1769?feat=directlink#5351540631640806562

Har imidlertid ikke funnet noen begravelse etter henne.

Kan ta med at Jacob og Karen hadde en sønn Jens til dåpen 4 sønd. i faste 1765: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16176&idx_id=16176&uid=ny&idx_side=-108 som ble jordpåkastet 4 juli - 4 måneder gammel: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16176&idx_id=16176&uid=ny&idx_side=-110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ikke Inger Catharina blant konfirmantene her heller (Bud?). Men hvorfor flyttet Karen Glisborg til Aukra? Kan søsteren Johanna ha bodd der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åfjordspresten Andreas Bredahl Wessel, som 7 september 1771 ble utnevnt til sogneprest i Aukra, var søskenbarn med Karen, Johanna og Marianna Glisborg.

Har søkt gjennom kirkeboka for Ørland 1767-1801 (avskriften), men fant ikke Johanna nevnt der. Flyttet eller død mellom 1755 og 1767?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Michael, Trond Arild og Aud Marion for nye imponerande innlegg!

Med dette har me fått dåpen til Jens Winther på plass, og me saknar berre vigsli hans med Marianna samt opplysningar om bustaden deira...

Og me har funne dødsstaden til Karen Glisborg, då tydeleg enkje etter Jacob Erikson Bruse, og eitt barn til etter dei er funne. Då er det vel her berre lagnaden til dotteri Inger Cathrine som manglar... Eller let det seg kanskje gjera finna fleire detaljar om opphavet til klokkaren Jacob Erikson Bruse?

Og Johanna Glisborg er funne i live i 1755, men den seinare lagnaden hennar er framleis eit mysterium...

Men me nærmer oss vel kanskje grensa for kor mykje det går an å finna av opplysningar om denne huslyden...?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Til innlegg 37 og 46, bosted for Jens Winther.

Bosted og næringsveg for Jens Winther er belagt i en samtidig kilde: Proklama fra sorenskriver Brodtkorb, datert 3.februar 1785 er trykt i ”De Trondhjemske Adrssecontoirs-Aviser” (Hans benevnelse på påværende Adresseavisen) Teksten er og inntatt i skifteprotokollen, jeg siterer fra Adressa (dato ikke notert):

”Proclama

Paa Borgeleiet Troe i Alstahaugs Præste-

gjeld, Helgelands fogderie, er i December sidstl.

død Jens Winter, som for nogle Aar siden, fra

Christiansund, hvor han havde været Borger, hid

var henflyttet. Hans Boe er af mig bleven tagen

under Registrering, hvorved Enken om hans Ar-

vinger haver gjort saadan Forklaring:”

(deretter kommer oppramsing av hans søsken mv i Trøndelag, angivelse av at boet sannsynligvis er fallitt, oppfordring for evt kreditorere om å melde krav)

Dette bekreftes videre av gjeldspost i skiftet om utestående grunnleie i Kristiansund for året 1775, sjå innlegg 19

Tidspunkt for flytting fra Kristiansund til Helgeland er ikke mer presist enn for ”nogle Aar siden” før 1785, men neppe før 1775.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Winter - tidspunkt for vigsel

Spørsmål i innlegg #4, og videre i 46:

* Er det mogeleg å finna VIGSLI til Jens Winther og Marianna Glisborg, truleg mellom 1736 og 1740?

En avgrensning i tid for tidligst giftermål kan være 1754. Jens oppgis som ugift:

Statsarkivet i Trondheim, sjøruller: Arkivreferanse 054-5-1-6:

Jens Sivertsen Winter, styrmann, f.Ørland, 31 år, ugift, innrullert 1754

En avgrensing i tid for seinest gift er skiftet etter foreldrene i 1767, der Jens nevnes som gift:

Skifte på Moldtua, Agdenes 1.9.1767, etter Sivert Kristoffersen og Kirsten Pedersdatter:

Barn: Kristoffer, død, og etterlatt seg barna:

Sivert, Kristianna, g.m. urmaker Ingebrikt Gade (Graboe i protokollen) i Trondheim

Lensmann Peder Winter, gift og myndig

Jakob, gift og myndig

Jens, gift og myndig

Lars, gift og myndig

Gisken, g.m. Peder Vatn

Regitse, g.m. regimentsfeltskjær Moltzow

Formue: 1860-1-14

Gjeld 602-0- 2

Til deling 1258-1-12

Kilde: Skiftekort i SAT, sammendrag fra Fosen skifteprotokoll IX B (1763-1783), fol. 613-614b.

Jeg er enig i innlegg 11 at vielse ikke nødvendigvis behøvde å være i soknet som begge tilhørte (Ørland) Winter var folk som gjerne kunne ha ment at det var mer passende med en vielse i ei bykirke (Trondheim) Bror til Jens, Kristoffer gifta seg i Frukjerka (Vår Frue kirke i 1740.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Per Ole for nye spennande opplysningar om Glisborg/Winther-ætti. Me kjem stadig nærare ei komplettering, men tydeleg er det vanskeleg å finna denne vigsli... Likeins er lagnaden til yngste dotteri Johanna Cathrine Glisborg framleis eit stort spørsmål...

Før eller seinare vil nok desse detaljane dukka opp, men kvar og kva tid..., sjå det er eit godt spørsmål...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått igjennom noen kirkebøker, bl.a. Vår Frue i Trondheim, Hemne, Hitra, Kvernes/Kristiansund, uten å finne vielsen. Om Jens og Marianne giftet seg så sent som etter 1761 kan det være at den likevel fant sted i Ørland, hvor kirkeboken mangler mellom 1761 og 1767. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider