Gå til innhold
Arkivverket

Maria Ursula Røhl f. 1796 i Bergen - Søker info om opphav

Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Maria Ursula Røhl ble døpt 18 september 1796 i Domkirken i Bergen , av Foreldre Johan Christian Røhl og hustru Maria Dorothea Mundt . Disse to ble viet 8.mai 1796 i Domkirken i Bergen.

Jeg søker å finne ut hvor og når Johan Christian Røhl ble fødty og døpt , og hvor hans foreldre kom ifra.(Foreldrene het Michel Christopher Røhl g.m Maria Ursula Vardan )

Håper noen kan hjelpe :rolleyes:

På forhånd takk !

Vennlig hilsen

Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Johan Christian Røhl var høker. Finner en Johan Christopher Røhl i 1796 - Bergen borgerbok. Han var født i Mecklenburg. Men dette er vel antakelig ikke din Johan. selv om han blir får borgerskap på den tida Johan Christian gifter seg i Bergen.

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for all hjelp hittil. Dette har vært en komplisert sak . God påske smile.gif

Vennlig hilsen

Jan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt på siden av tema, men Johan Christian Røhl giftet seg på nytt - Bergen fylke, Nykirken, Ministerialbok nr. A 8 (1776-1814), Ekteviede 1804, side 139, i 1804

Den Johan Christopher jeg fant i borgerboka, er den nærmeste jeg har kommet din Johan Christian / Johan / Johan Ch Røhl/Røl i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker å finne ut hvor og når Johan Christian Røhl ble fødty og døpt , og hvor hans foreldre kom ifra.(Foreldrene het Michel Christopher Røhl g.m Maria Ursula Vardan )

Hvor har du opplysningene om foreldrene fra?

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.