Gå til innhold
Arkivverket

Hva er det Ole Tallaksen Baaseland må skrifte for?

Oddbjørn Johannessen
 Del

Recommended Posts

Du mener vel Tallach Ledvorsen?

Det var vel noe sånt jeg mente ja :rolleyes:

Interessant funn, denne Aadne - men jeg kan ikke finne ham døpt i Lardal (om det da ikke er navnet Jarand som er blitt forvrengt...).

Det ser ut til å være et hull i denne kirkeboka fra høsten 1730 til sommeren 1731 da det kommer en ny prest til bygda og parenterer over gamlepresten Parelius som åpenbart har vært for syk til å føre kirkebok den siste tida (Lenke). Ådne kan se ut til å være født innenfor dette tidsrommet.

Det hadde jo vært stas å finne et skifte etter Tallak eller Kari eller noen andre av familien som viser denne søskenflokken. Skal vi spørre på brukerforumet om det er noen lokalkjente i Tokke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jo vært stas å finne et skifte etter Tallak eller Kari eller noen andre av familien som viser denne søskenflokken. Skal vi spørre på brukerforumet om det er noen lokalkjente i Tokke?

God idé. Jeg blir litt familiært opptatt utover kvelden - men om du vil starte en tråd nå, er det bare flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.