Leiv Skjerve Skrevet April 24, 2011 Del Skrevet April 24, 2011 Liten i har prikk over. Hvad med stor I ? Leiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Solli Skrevet April 24, 2011 Del Skrevet April 24, 2011 Liten i har prikk over. Hvad med stor I ? Leiv Egentlig hadde det ikke gjort noe om stor I hadde hatt prikk over, så hadde den ikke vært så lik liten l og 1-tall, men av en eller annen grunn klarer vi likevel å skille disse bokstavene og 1-tallet fra hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Solli Skrevet April 24, 2011 Del Skrevet April 24, 2011 Se der ja, i innlegget ovenfor ble jammen stor I og liten l (bokstaven etter k i alfabetet) 'prikklike' enda de er litt forskjellige i det usendte innlegget. :mellow: hm ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Eik Skrevet April 24, 2011 Del Skrevet April 24, 2011 Vinduet man skriver inn i bruker an annen skrifttype enn det som vises etterpå. Derfor blir bokstavene forskjellig når man skriver men ikke når innlegget er sendt. Det er et valg for skrifttyper der man skriver inn, og nå valgte jeg en annen enn den som er standard. Merker ikke noe i vinduet jeg skriver i, men vi får se når innlegget er postet. Forøvrig, i tyrkisk finnes både stor og liten i med prikk over begge, og stor og liten i uten prikk. Men vi skal vel helst ikke poste på tyrkisk her... :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inger Eik Skrevet April 24, 2011 Del Skrevet April 24, 2011 Ja, det virket jo fint. Forumsadmin kan sikkert forandre den standard fonten til en som viser bedre forskjell på bokstavene, slik at ikke vi skal behøve å tenke på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Ljødal Skrevet April 24, 2011 Del Skrevet April 24, 2011 Liten i har allerede en prikk, så hvis man skal være pirkete: Det skal ikke være prikk over liten i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leiv Skjerve Skrevet April 25, 2011 Forfatter Del Skrevet April 25, 2011 Henviser mit Emne: "Monogram i maleriet av Hr. Jon med familie" Her er det nevnt stolper med prikker over. som skal forestille versaler av bokstaven som etterfølger bokstaven "h" i alfabetet Leiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marianne Solli Skrevet April 25, 2011 Del Skrevet April 25, 2011 Har du spurt om dette maleriet et annet sted i forumet? Jeg (og andre) ser bare dette innledningsspørsmålet: Liten i har prikk over. Hvad med stor I ? Leiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Ljødal Skrevet April 25, 2011 Del Skrevet April 25, 2011 Jeg påstår fortsatt at liten i ikke skal ha prikk over den prikken den allerede har! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leiv Skjerve Skrevet April 25, 2011 Forfatter Del Skrevet April 25, 2011 Jeg påstår fortsatt at liten i ikke skal ha prikk over den prikken den allerede har! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leiv Skjerve Skrevet April 25, 2011 Forfatter Del Skrevet April 25, 2011 Hvis dette går bra kommer her hele min artikkel om maleriet av Hr Jon med familie.. inklusive maleriet http://leskjerv.seria.no/epithafi.htm Leiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leiv Skjerve Skrevet April 28, 2011 Forfatter Del Skrevet April 28, 2011 Mange takk for alle innlegg Leiv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå