Gå til innhold
Arkivverket

Grenader Petter Davidsen Froen

Recommended Posts

Petter Davidsen Froen var grenader i Trondheim i 1792 da han fikk et uekte barn i Orkdal med Catrina Larsdatter fra Rennebu eller Meldal. Barnet, Petter, ble døpt i Svorkmo kirke i 1792.

Hvem var Petter Davidsen? Står Froen for Fron (i Gudbransdalen)?

Går det an å finne ut noe om Catrina /Cathrine? Jeg vet at hun bodde på gården Wormdahl og døde i 1810.

Rolf Wormdahl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Hei

Det kan vel være litt vanskelig å finne ut hvem denne Petter Davidsen Froen var. Froen kan være Fron i Gudbrandsdalen, men det er kanskje mere sansynlig at det er Frøya. Å finne mere om Catrina kan nok også by på en del utfordringer. Det eneste lette å søke i er folketellingen 1801 og det regner jeg med at du har gjort. Ellers blir det å sjekke kirkebøkene for området.

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset om Petter Davidsen! Det var interessant- sikkert mer sannsynlig at det er Frøya. Catrina og hennes slekt vet jeg en del om nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.