Gå til innhold
Arkivverket

Fødselsopplysninger 1923 i folkeregisterkort

Recommended Posts

Hei!

Jeg er ute etter å finne fødested/fars navn for et guttebarn født i 1923. Kan man finne disse opplysningene i folkeregisterkortene som er innlevert til Statsarkivet fra Folkeregisteret? Kan du i såfall gjøre et oppslag i disse kortene? Vedkommende døde i 1981, så det skulle vel gå bra å oppgi navn og fødselsdata i såfall.

Mvh

Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i tilfelle fortelle hvem du er ute etter ;-)

Mvh Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var klar over det. Måtte bare teste ut mulighetene først:-). Det gjelder Magne Asbjørn Dueskar f. 4. okt. 1926 (ikke 1923). Mora var fra Hemnskjel, og han var senere bosatt i Trondheim, men har ikke funnet ham døpt i aktuelle kirkebøker som finnes i Digitalarkivet. Derfor skulle jeg gjerne visst hvor han var født og navnet på faren om det er mulig.

Mvh

Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Ja, var klar over det. Måtte bare teste ut mulighetene først:-). Det gjelder Magne Asbjørn Dueskar f. 4. okt. 1926 (ikke 1923). Mora var fra Hemnskjel, og han var senere bosatt i Trondheim, men har ikke funnet ham døpt i aktuelle kirkebøker som finnes i Digitalarkivet. Derfor skulle jeg gjerne visst hvor han var født og navnet på faren om det er mulig.

Mvh

Håvard Ler

Har ikke fått noe svar på denne, så jeg prøver å løfte den fram igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg finner i folkeregisterkortet hans at han har oppgitt fødested Heim (Hemne). Jeg finner han ikke innført som døpt i klokkerboka for Heim eller i fødselsregisteret, så det kan jo være en uoverenstemmelse her. Han er registrert flyttet inn til Heimdal i 1949 og de kom da flyttende fra Heim.

Mvh

Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg finner i folkeregisterkortet hans at han har oppgitt fødested Heim (Hemne). Jeg finner han ikke innført som døpt i klokkerboka for Heim eller i fødselsregisteret, så det kan jo være en uoverenstemmelse her. Han er registrert flyttet inn til Heimdal i 1949 og de kom da flyttende fra Heim.

Mvh

Finn

Takk for hjelpa! Det stemmer nok godt at de var bosatt i Heim da han ble født og vokste opp, men det kan jo være at mora reiste bort en periode i forbindelse med fødselen. Han ble sikkert konfirmert i Heim, men den kirkebokinnførselen er vel fortsatt sperret i såfall.

Mvh

Håvard

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.