Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfall 1963 Oline E. Eide

Recommended Posts

Oline Elisabeth Eide er nevnt død i Bergen 15 mars 1963 (lp.nr. 320) Hun skal da ha bodd på adr. Fiolv. 8a. Jeg vet at hun var gift med

Johan Konrad Eide og at de bodde i Amerika. Jeg har funnet gravsten med begges navn på i Bergen. Mannen skal være død 8 okt. 1959 men jeg finner ikke hans dødsfall i noen kilder på digitalarkivet. De er heller ikke nevnt i adr.bok for Bergen 1958. Jeg lurer derfor på om han kan være død utenlands, men begravet i Bergen. Jeg har heller ikke funnet ut hvor de giftet seg. Står det noe i dødsfallprotokollen som kan oppklare dette, og hvem er nevnt i skifte etter Oline?

Med vennlig hilsen Dag Solberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i meldingen at hennes mann var død 8. oktober 1959, "ikke død i Bergen", men uten nærmere angivelse av sted. Sammen med mannen hadde hun hatt testament fra 1936, men satte opp nytt testament 23. november 1959, og i henhold til dette var det nevøene P. W. Mohn og J. A. Mohn som arvet henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.