Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Veioppsynsmann John Engebretsen Øverlien (1831-1887)

Recommended Posts

Hei.

John Engebretsen Øverlien, født 26 okt 1831 i Øverlien, Fåvang og hustru Eli Engebretsdatter Smidesang født 12 es 1836 i Smidesang, Fåvang, skal ha 8 barn i 1880 da datteren Johanne blir født.

Jeg finner bare 6.

Disse er:

1. Karen, født 8 okt 1861 i Prestangen, Fåvang

2. Caroline (Karoline), født 17 aug 1864 i Smidesangløkken, Fåvang

3. Engebret, født den 13 aug 1869 i Suldal

4. Elen (Ellen), født den 30 okt 1871 i Vkre, Skudnes

5. Elisa, født den 4 april 1876 i Klepp

6. Johanne, født den 22 feb 1880 i Smidesangløkken, Fåvang (deres 8 barn står det i kirkeboken)

John Engebretsen Øverlien jobbet som veioppsynsmann, og farten noe rundt omkring.

John dør i 1887 i Smidesangløkken, Fåvang.

Hustruen Eli og disse 6 barna utvandret til Amerika i årene 1889, 1892 og 1893, men da brukte de etternavnet Myrsveen.

Sønnen Engebreth skla ha kommet tilbake til gamlelandet igjen, da det er nevnt at han ble kretssekretær i Gudbrandsal Indremisjon, men jeg vet ikke når dette skal ha skjedd.

Er det noe, eller vet noe om disse 2 "manglende" barna, og hvor de ble av?

Er det også noen som vet når evt. Engebreth kom hjem igjen.

På forhånd takk for hjelpen.

Familierapport John Engebretsen Øverlien.pdf

Da er Elen, født i 1868, dødd, og datteren som ble født i 1871 igjen fått navnet Elen.

da må jeg se om jg kan finne noe mer om sønnen John, født i 1878, og evt. når Elen døde.

takk for hjelpen

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.