Leif Salicath Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Takk for det, Wenche. mvh Leif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kmg Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Hei Den du refererer til er datter til Otto Lemmich. Hun heter ikke Dorothea Severine Lemmich, uten Margarethe Severine Lemmich. Severine Sørensdatter Lemmich (Far Søren Hansen Lemmich) het heller ikke Dorothea som mellomnavn, kun Severine og var tvilling til Hans. Wenche Feil. Hun hadde dobbelt fornavn, se Eiker, Mini I 3 (1724-1753), f.135a-b Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrid Ryen Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 I kirkeboka som Leif viser til står det imidlertid Capellan Hr Lemmichs 2de Børn: Hans og Severine Dorothea. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kmg Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 I kirkeboka som Leif viser til står det imidlertid Capellan Hr Lemmichs 2de Børn: Hans og Severine Dorothea. Severina Dorothea for å pirke litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Hillstrand Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8490&idx_id=8490&uid=ny&idx_side=-6 Her har du en av barnen til Søren Hansen Lemmich som du savner. Desverre har jeg ikke klart å tyde fornavnet. Wenche Barnets navn er: Iver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrid Ryen Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Severina Dorothea for å pirke litt. Jeg ser det nå:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Piro Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Til Glenns siste innlegg - det tror jeg ikke noe på at det er Alhed Jørgensdatter du har funnet som død i 1734. Jeg er etterkommer etter dette ekteparet og det dødsfallet du refererer til gjelder ektemannen og ikke kona. Det står tilsynelatende Afg. Hr. Borgermester Hans Lemmiches. Altså Herr!! Så vidt meg bekjent er det ingen som har funnet frem til når Alhed døde av de som har forsket Lemmich slekten. Til Glenns siste innlegg - det tror jeg ikke noe på at det er Alhed Jørgensdatter du har funnet som død i 1734. Jeg er etterkommer etter dette ekteparet og det dødsfallet du refererer til gjelder ektemannen og ikke kona. Det står tilsynelatende Afg. Hr. Borgermester Hans Lemmiches. Altså Herr!! Så vidt meg bekjent er det ingen som har funnet frem til når Alhed døde av de som har forsket Lemmich slekten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Hillstrand Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Hei Bjørn, dette ble korrigert av Ola Teige innlegg nr 21. Jeg var usikker på om det sto Hr eller Fr. Det er nok korrekt som du sier at ingen har funnet frem til Alhed Jørgensdatter begravelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn Piro Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Hei igjen Glenn. Jeg ante ikkke at jeg måtte over på side 2 for å se de siste innleggene. Så disse har jeg ikke sett. Derfor er det også at jeg har svart 2 ganger på det samme - trodde innlegget mitt hadde falt ut. Og Ola Teige kjenner jeg! Hilsen Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leif Salicath Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Barnets navn er: Iver fra post 30. lenke Kan dette være den samme som Lars ? Jeg synes selv det står Søren, men jeg er ingen ekspert. Eller er det enda et barn ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Hillstrand Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 fra post 30. lenke Kan dette være den samme som Lars ? Jeg synes selv det står Søren, men jeg er ingen ekspert. Eller er det enda et barn ? Det står Søren Hansøn Lemmich som far til Iver. Jeg tviler at Lars Hammer Lemmich og Iver er samme person. Det står ikke hvor gammel Lars Hammer er ved Konfirmasjonen i 1767 men de kunne gjærne være 17 og 18 år på den tiden før de ble konfirmert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wenche Hillstrand Skrevet Oktober 17, 2011 Del Skrevet Oktober 17, 2011 Det står Søren Hansøn Lemmich som far til Iver. Jeg tviler at Lars Hammer Lemmich og Iver er samme person. Det står ikke hvor gammel Lars Hammer er ved Konfirmasjonen i 1767 men de kunne gjærne være 17 og 18 år på den tiden før de ble konfirmert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wenche Hillstrand Skrevet Oktober 18, 2011 Del Skrevet Oktober 18, 2011 Ja det er nok et nytt barn. Hvis du nå ser på Fadderen Iver Jørgensen så er det nesten identiskt stavet med navnet som står som sønn til Søren Hansen Lemmich. Jeg så det ikke selv til å begynne med. Men navnet er klart IVER. Misset at det stod Severina Dorothea, men det er uansett feil pike. Wenche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenn Hillstrand Skrevet Desember 7, 2011 Del Skrevet Desember 7, 2011 Når det gjelder Søren Lemmich f. 1755 så står det skrevet om ham i Bærum -En bygds historie II Side 239-240 (Utgitt 1924) Det jeg stusser litt på her er hvorfor han heter Søren Hansen Lemmich hvis faren er Søren Hansen Lemmich (Gift med Dorothea Hammer) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astrid Ryen Skrevet Desember 7, 2011 Del Skrevet Desember 7, 2011 Skifte etter Hans Søfrensen Lemmick 1735: Permanent sidelenke: http://arkivverket.no/URN:sk_read/25398/448/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå