Gå til innhold
Arkivverket

Ludvik Leonartsen f 1898 i Strømsjø, Nordland

Thomas Hilt
 Del

Recommended Posts

Tusen takk for god hjelp Ann-Mary! Båtsmann Ludvig Leier Leonartsen og hustru Solveig (født) Pedersen (f:1908 Bergen) er oppført som foreldre til sønnen Egil i 1928. Dette bekrefter vel langt på vei at Gunn Elin Pedersen i kommentar 12 har korrekt Solveig.

Her er fødselen i 1928 https://www.digitalarkivet.no/kb20060623030339

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se ut som at Solveig Pedersen f. 22.05.1908 sin mor, Anna Paulsdatter Nøkling gifter seg med en Nikolai Nilsen i 1910. https://www.digitalarkivet.no/view/327/pv00000002358393 

Jeg finner ikke noe mer på barnefaren, Torvald Halvdan Pedersen f.1879 etter dåpen av Solveig i 1908. Rart han ikke er å finne i 1910 tellingen. https://www.digitalarkivet.no/view/255/pd00000007364116 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at Gunn Elin Pedersen har samme mann i basen sin.

Han døde 21 juni 1947.

På endringshistorikken ser jeg at hun hadde Solveig som datter av denne Thorvald,men at hun har slettet det.

Kanskje fordi hun ikke har funnet bevis for at han var Solveig sin far?

https://www.geni.com/people/Thorvald-Bye/6000000027395171908

Endret av Ann-Mary Engum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig mye bra info, Ann-Mary Engum og Thomas Hilt.

Ludvik var morfaren til en venninne og jeg hjelper henne så godt jeg kan med å finne tidligere slektninger. Jeg finner Torvald flere steder men ofte da på uoffisielle sider, dog alltid som far til Solveig. Han står nevnt både som sjømann og skredder/skreddersvenn. 

Skal be venninnen min ta kontakt med det offentlige og be om innsyn, så kanskje hun får vite mer. 

Tusen takk! 🙂 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle sammen 🙂 Nå er det jammen lenge siden jeg var her sist. Joda oldefar Thorvald Halfdan Pedersen tok senere etternavnet etter sin stefar. Far hans omkom mest sannsynlig på havet i 1883 om jeg husker feil. Skal se etter. Jeg har nok slettet alt som er på My Heritage.Ble helt oppgitt av pengesluket der...Har alle mine opplysninger på privaten.Kan bekrefte at Thorvald er far både til Solveig og William som ble født samme året.Jeg har også bilde av Solveig sammen med noen av de andre halvsøskene sine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partner til Thorvald Halfdan (Pedersen) Bye(Kabelvåg) f.28.sept,1879 på Ørsnes i Kabelvåg:Anna Paulsdatter Nøkling født 1879 fra Finnås?,død 3.okt,1936 i Bergen.De fikk datteren Solveig Pedersen som var født 22.mai,1908 i Bergen,død 19.feb,1964.Gift med Ludvik Leier Leonartsen født 31.des,1897 i Eidsvåg Sortland(Frøskevåg)Nordland fylke,død 1954 i Laksevåg i Bergen.De fikk barna:Asbjørg Marianne født 1931,gift med Conradus de Lange født 1925 i Bergen.Asbjørg har ei søster som heter Laila, men har ikke notert fødselsdata..Anna giftet seg med Nikolai Nilsen f.9.des,1884 i Bergen Domkirke den 11.juni,1910.Men Solveig fikk ikke bli med og ble satt bort til pleieforeldre.Nikolai og Anna fikk datteren Gunvor født 2.aug.1910 i Lennebergsmuget 11,Bergen. Solveig har flere søsken: William Bye, Arthur Bye som bosatte seg i Ålesund, Hardi Bye, Nils Bye(Værøy), Edmund Bye(Kabelvåg) og Thordis Bye(Ålesund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten pirk. Ser at Ludvik Leier Leonartsen er f. på Frøskeland, Eidsfjord i Vesterålen 31. des. 1897. Han er da f. i Hadsel kommune. Frøskeland ble tillagt Sortland 1. jan. 1966.

Lenke til kommentar
Del på andre sider