Berit Knudsen Skrevet Juni 1, 2011 Del Skrevet Juni 1, 2011 Er det noen som kan se hva yrket er til fadderen: Petter Leonard Seifert? Dåp 13. des. 1753 berg chirurg Hartvig Fr. Pops.... http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8118&idx_id=8118&uid=ny&idx_side=-16 Første fadderen er antagelig kona til Petter L. Seifert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Juni 1, 2011 Del Skrevet Juni 1, 2011 Kan det stå Serg.(sergeant)? Hartvig F. Poppe og kone var forøvrig mine 4x tippoldeforeldre :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Tverå Skrevet Juni 1, 2011 Del Skrevet Juni 1, 2011 Eller så kan det være Sieg. I så fall er det vel en forkortelse for signior/signor/señor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 1, 2011 Hei Else. De er også mine 4xtipp via datteren Wilhelmine. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet Juni 1, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 1, 2011 Det er ikke enkelt å se, men er enig i at ordet ser ut til å begynne med S og slutte med g. Jeg lurte på om det kunne stå kirurg eller noe slikt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per Håkon Christiansen Skrevet Juni 1, 2011 Del Skrevet Juni 1, 2011 Den ene er nok Skiktmester, den andre hyttemester. Skiktmester i gruvesammenheng er vel en regnskapsfører. Bergskriveren er sjiktmester og administrativ ansvarlig, hyttemester er driftsleder evt. metallurg, se http://www.bergstaden.org/index.php?option=com_content&task=view&id=186&Itemid=83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Juni 1, 2011 Del Skrevet Juni 1, 2011 Hei Else. De er også mine 4xtipp via datteren Wilhelmine. Samme her :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå