Harald L. Bakke Skrevet Juni 6, 2011 Del Skrevet Juni 6, 2011 Eg treng hjelp til å tyde namet på fadder nr. 2 ... Pettersen og den siste pige .... Olsdtr. Eg treng også hjelp til tyding av heimedåpen. "Hjemmedøbt af Sogneprest Holm fra .... i nærvær af Forældrene" Dåp nr. 25 Johan Erik Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6790&idx_id=6790&uid=ny&idx_side=-44 EDIT: Det skal sjølvsagt være 1884 (ikkje 1864) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet Juni 6, 2011 Del Skrevet Juni 6, 2011 Nanvnet på siden siste fadderen er Pige Gagja Olsdatter. Navnet er brukt blant mine forfedre også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ken V. Nordberg Skrevet Juni 6, 2011 Del Skrevet Juni 6, 2011 (endret) Kan Sogneprest Holm være fra "Neseby"? Nesseby kommune grenser jo mot Tana kommune. Fornavnet på den andre fadderen klarer ikke jeg heller og lese. Endret Juni 6, 2011 av Ken V. Nordberg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald L. Bakke Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 6, 2011 Takk for hjelpa, Ken! Du har nok rett i at presten er frå Næsseby. Gagja er eit nytt namn for meg. Lyt nok lære meg nokre nye namn no eg er begynt å granske på det kvænske og samiske i kona si slekt ja! Er det nokon andre som klarar å tyde fadder nr. 2 sitt namn ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Else B. Rustad Skrevet Juni 6, 2011 Del Skrevet Juni 6, 2011 Er det nokon andre som klarar å tyde fadder nr. 2 sitt namn ? Jeg leser det som Arvid Pettersen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Harald L. Bakke Skrevet Juni 6, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 6, 2011 Jeg leser det som Arvid Pettersen. Ja det var det alternativet eg hadde og, men eg stussa litt på om Arvid var eit namn som var i bruk på den tida. Takk skal du ha Else! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå