Gå til innhold
Arkivverket

Lege William August Møller

Gunn Mathisen
 Del

Recommended Posts

Lege William August Møller var f. 1868 Hof, Jarlsberg Sverige. I 1910 var han lege i Kristiania. Er det noen som kan sjekke Norges Læger bind II for åse hva som står om han ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Du spør hva som står i Norges leger om William August Sibbern Møller f. i Hof 6.sept. 1868, d. 1954, dato ikke angitt. I Norges leger (utgave 1996) bd. 4 s. 172-173 står det en omfattende biografi om begge disse herrene. Dersom du ønsker å få tilsendt kopi av dette, kan du sende en e-post med din postadresse, så skal jeg kopiere det og sende det til deg.- Jeg er redd jeg ikke kan lage en god nok jpg.fil. Hilsen, Fredrik Skjørten Send meg e-post

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Fredrik har tilbudt å sende omtalen fra norges læger, kan jeg bidra med omtalen fra Norges militære embedsmenn 1929:

William August Sibbern Møller, f. i Hoff 6-9-1868, sønn av læge Wolfgang Arthur William Møller og Sanna Augusta Sibbern.

Vpl. sekontløitnant i Marinens Sanitet 1893, vpl. premierløitnant 1895, fastl. premierløitnant 1896, sanitetskaptein 1902, avskjed 1927. Sanitetsoff. innbeordret til Rikshospitalets kir.avd. 1902-04 og 1910-12, lærer i marinens fag ved sanitetsofficerskurset 1909. Mil.stipendium i Berlin (ved Chariteen samt i kursus for statslæger Kaiser Wilhelms Akademie) 1910-11.

Eks.art.1886, 2.eksamen 1887, cand.med. 1895. Læge i Lofoten 1895-97, privatpraksis i Kr.a. siden 1897. Res.læge ved Diakonhjemmet 1898, ved Fødselsstiftelsen og ved Rikshosp.s øienavd. 1906-07, læge ved Kr.a. sporveisselskap 1898-1902. Ugift.

Iflg. Afteposten arkiv, døde han 3-3-1954.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Fredrik og Carsten for svar. Jeg har mangler på noen av Williams søsken som jeg legger inn i en egen tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.