Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Krigsforlist sjømann fra Kvæfjord

Recommended Posts

Gustav Christian Barnholdt Olsen fra Røkenes i Kvæfjord, født 10.11.1895, flytta til Bergen og gifta seg visstnok der (navnet på kona har jeg ikke). Han skal ha omkommet i et krigsforlis i Biscaia, sikkert under 2. verdenskrig, men navnet hans finnes ikke i de databasene jeg har leita i. Kan noen spore opp giftemålet til Gustav og finne ut hvor og når han døde?

Etter et kjapt søk i adressebøkene for Bergen år 1842,finner jeg en Gustav Olsen maskinist,boende i Ladeg.gt 24 ,kan det være den mannen du leter etter ? Vet ikke hvilken kirke Ladegårdsgt. hørte til,men kanskje noen vet ?

Etter et kjapt søk i adressebøkene for Bergen år 1842,finner jeg en Gustav Olsen maskinist,boende i Ladeg.gt 24 ,kan det være den mannen du leter etter ? Vet ikke hvilken kirke Ladegårdsgt. hørte til,men kanskje noen vet ?

Gateregister for Bergen

http://www.bergen.folkebibl.no/lokalhistorie/folketelling.html

• 5 år senere...

Hei Johan,

Den gårds- og slektshistorie som omfatter Røkenes som du snakker om. Er det noe som det går å kjøpe? Det er slik at barnet til Gustav Christian Bernholdt Røkenes heter Wilma Haugen og er min svigermor. Hun er meget glad i slektshistorie og ville nok sette pris på å lære litt mer siden hun var enebarn.

Mvh

Mona Ruud

Endret av Mona Ruud

Tusen takk alle sammen! Det ser ut som alt er på plass. Opplysningene skal brukes i ei gårds- og slektshistorie som omfatter Røkenes.

https://www.krigsseilerregisteret.no/no/sjofolk/329148/

Opplysningene i dette arkivet er hentet fra London arkivet til Nortraship. Jeg ser at fødested, skrivemåte navn,  ikke samsvarer med ditt innledende innlegg. Dersom du har  opplysninger, som ikke samsvarer med opplysningene i registeret, tar vi gjerne imot korrigeringer.

mvh

Dette har jeg i min database: Gustav Christian Barnholdt Røkenes fra Røkenes i Kvæfjord (nå i Sortland), født 10.11.1895, omkom ved forlis 15.01.1941. Foreldre: Ole Bernhard Røkenes og Amanda Nikoline Hansen, gift med Solveig Erichsen.

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.