Janne Standal Skrevet Juni 18, 2011 Del Skrevet Juni 18, 2011 Kan noen hjelpe meg til å tyde hele teksten som står om foreldrene til Laurits (103) Mvh Janne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Tverå Skrevet Juni 18, 2011 Del Skrevet Juni 18, 2011 Kan du ikke oppgi hvilken kirkebok dette er. Skulle gjerne sett teksten i bedre oppløsning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janne Standal Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 18, 2011 kirkeboken for Strinda(Lade) 1864, s 193 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Geir Tverå Skrevet Juni 18, 2011 Del Skrevet Juni 18, 2011 Ved hjelp av den mer lettlest klokkerboka, mener jeg å ha kommet fram til følgende: "P. Lucie Olsdtr. kom frugts. i Juni fra Byen, hvor hun i 5 Aar har tjent, sidste 2 Aar hos Barnefaderen Handelsmand Ungk. Iver Aas, og fødte Barnet hos Rasmus Kilstad paa Voldsminde. Begges 1. L." [1. leiermål??] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janne Standal Skrevet Juni 18, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 18, 2011 Det er jo helt fantastisk at du har klart å lese dette. Jeg har sittet å fundert på den teksten i timesvis, og ikke skjønt noe annet enn navnene.Tusen hjertelig takk. Ved hjelp av den mer lettlest klokkerboka, mener jeg å ha kommet fram til følgende: "P. Lucie Olsdtr. kom frugts. i Juni fra Byen, hvor hun i 5 Aar har tjent, sidste 2 Aar hos Barnefaderen Handelsmand Ungk. Iver Aas, og fødte Barnet hos Rasmus Kilstad paa Voldsminde. Begges 1. L." [1. leiermål??] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå