Gå til innhold
Arkivverket

Hva står det her?

Janne Standal
 Del

Recommended Posts

Ved hjelp av den mer lettlest klokkerboka, mener jeg å ha kommet fram til følgende: "P. Lucie Olsdtr. kom frugts. i Juni fra Byen, hvor hun i 5 Aar har tjent, sidste 2 Aar hos Barnefaderen Handelsmand Ungk. Iver Aas, og fødte Barnet hos Rasmus Kilstad paa Voldsminde. Begges 1. L." [1. leiermål??]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt fantastisk at du har klart å lese dette. Jeg har sittet å fundert på den teksten i timesvis, og ikke skjønt noe annet enn navnene.Tusen hjertelig takk.

Ved hjelp av den mer lettlest klokkerboka, mener jeg å ha kommet fram til følgende: "P. Lucie Olsdtr. kom frugts. i Juni fra Byen, hvor hun i 5 Aar har tjent, sidste 2 Aar hos Barnefaderen Handelsmand Ungk. Iver Aas, og fødte Barnet hos Rasmus Kilstad paa Voldsminde. Begges 1. L." [1. leiermål??]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.