Ronny Folkvord Skrevet Juni 28, 2011 Del Skrevet Juni 28, 2011 Kan noen hjelpe meg med å tyde det som står ved dåpen til Agnethe Martine 29.mars 1843 ? Jeg klarer å tyde starten : "Omrejsende mand Diderich Pehrsen og hustru Oline Maria Jensdtr...." samt siste linjen. http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1607&idx_id=1607&uid=ny&idx_side=-75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottar Solberg Skrevet Juni 28, 2011 Del Skrevet Juni 28, 2011 Jeg leser det slik: Den omrejsende Mand Diderich Petersen (Pehrsen) og Hustrue Olina Maria Jens Dr., der med Pas til at rejse ø... efter fra Stavanger kom til en Kone Ane Lars Dr Aase, hvor Konen faldt i Barselseng.- Manden er født i Strand Sogn paa Gaarden Amdal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny Folkvord Skrevet Juni 28, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 28, 2011 Takk skal du ha, Ottar. Jeg klarer heller ikke å tyde det siste ordet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Juni 29, 2011 Del Skrevet Juni 29, 2011 Det står øster. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ronny Folkvord Skrevet Juni 29, 2011 Forfatter Del Skrevet Juni 29, 2011 Takk for det ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå