Berit Knudsen Skrevet Juli 20, 2011 Del Skrevet Juli 20, 2011 Endelig løste en gåte til seg. Grunnen til det var 1910, og at barna var spredd rundt omkring. Siste sporet etter henne var 1904 i adresseboka for Oslo. Jeg fant henne i dødsfallprotokollen fra Oslo, men barna hennes er ikke nevnt der. Er det noen som kan lese hele dødsårsaken til kvinne nr.11: enke Anna Bratseth og fattigv?. Jeg ser det begynner med tuberculose, men så stopper det http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=640&idx_id=640&uid=ny&idx_side=-267 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aase R Sæther - Gloppen Skrevet Juli 20, 2011 Del Skrevet Juli 20, 2011 Det er nok ei forkorting for Pulmonaris (lunge-) som er neste ord, men så kjem truleg "et", dvs "og" slik at det gjerne er snakk om to ulike tuberkulose-lokaliseringar. Det siste ordet tek eg ikkje sånn umiddelbart - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet Juli 20, 2011 Forfatter Del Skrevet Juli 20, 2011 Takk skal du ha Aase. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore S. Falch Skrevet Juli 21, 2011 Del Skrevet Juli 21, 2011 Jeg leser intest, altså tarmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berit Knudsen Skrevet Juli 21, 2011 Forfatter Del Skrevet Juli 21, 2011 Takk skal du ha for hjelpen Tore. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Logg inn for å kommentere
Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn
Logg inn nå