Gå til innhold
Arkivverket

Foreldre til Oskar Emanuel fødd i Skee socken i Strømstad 1888

Anfinn Bernaas
 Del

Recommended Posts

I folketeljinga 1900 finn eg Oskar Emanuel Foss f. 1888 i Strømstad, Ski socken (skal vel vere Skee), Sverige, som son av skomakarsvein Olaf Jensen Foss f. 1857 i Nedre Eiker og Magrete Foss f. 1860 i Bø i Telemark. Den vesle familien er busett i Øvre gate 4 (Jakob kyrkjelyd) i Kristiania.

http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=13&filnamn=f00301&gardpostnr=8587&personpostnr=232680&merk=232680#ovre

Familestillinga hans er S.S., kva no det måtte vera.

Eg har ein mistanke om at Oskar Emanuel ikkje er sonen til Olav og Magrete Foss, men heller ein foster- eller pleieson.

I denne omgang er eg derfor ute etter dei rette foreldra til Oskar Emanuel. Det einaste eg finn på nettet er dette transkribert frå fødde i Skee 18 august 1886:

18 OSCAR EMANUEL h‰ Otto Dahl Ellika Brita Olsd 27 Buvall

http://www.skee.nu/forska/skee.htm

Her stemmer ikkje fødselsåret med 1886 og 1888 med einannan, men det treng jo ikkje å tyde at Oskar Emanuel f. 1886/1888 er to ulike personar.

Kan nokon som har tilgang til svenske kyrkjebøker gjera eit oppslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 august fødes Oscar Emanuel og døpes 27. august 1886 i Skee. Far: hemmansägere Otto (Olaussen) Dahl f.1847 i Tanum, bosted Buvall, Ellika Brita Olsdatter f. 1859 Skee, se s 107 i husforh.

Källa: Skee kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/GLA/13475/C/15 (1884-1894)

Ingen kommentarer om Oscar i husforhørslengden for Källa: Skee kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13475/A I/26 (1886-1890)

s 129 her: Källa: Skee kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13475/A I/28 (1891-1895) han er fortsatt med familien

frem til 1900 er han fortsatt nevnt med familien

men så står det i neste telling at Otto Emanuel reiser til Amerika 24.02.1905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner ingenb Oscar Emanuel døpt i Strömstad 1886-1888.

Finner en Oscar Emanuel f. 1887, Skee, skal sjekke han ut.

Bosted: Halland under Gudebo, hemmansägere Johan Peter Anderssn med frue, barn nr 4 av 5 nevnt frem til 1890, ikke noen notater om han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Erling! Men hmmm, korleis skal ein tolke dette?

Ein Oskar Emanuel fødd i Skee er openberrt i Kristiania 2.-3. desember 1900 som "son" av Olaf Jensen Foss og kona Magrete. I folketeljinga 1910 er han framleis "son" av Olaf Jensen Foss, no gift med Gro f. 1859 i Telemarken, og dessutan no busett i Nygata 4. Oskar (Emanuel) er oppgjeven å vera sjømann, fødd 23. juni 1888 i Sverige.

Er Magrete død og Olaf gift oppatt? Men nokon Magrete Foss har eg ikkje funne i dødsfallprotokollregisteret for perioden 1900-1910, og å byrje å leite etter vigsler i ulike kyrkjelydar i Kristiania er verkeleg å søkje etter nål i høystakk.

Erling Endresen har funne data om Oskar i Skee som dessverre ikkje gjev ein einaste leietråd til Kristiania i tidsrommet det er snakk om. Så kanskje er Oskar Emanuel fødd 1886 i Skee socken i Strømstad ein annan person enn Oskar Emanuel i Kristiania likevel? Nærliggjande kyrkjelydar til Skee kan kanskje openberre ein Oskar Emanuel nr. 2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men se hvem som dukker opp ugift i 1890 i Strømstad

Register: Folkräkning 1890 (Göteborgs- och Bohus län)

Post 5 av 6

Tillbaka till träfflista - Ny sökning

Om personen

Namn: Olof Foss

Hemförsamling: Strömstads

Hemort: Qvarstående obefintlige (sedan åren 1881-1890)

Kontrakt: Vikornas norra

Län: Göteborg och Bohus län

Födelseår: 1856

Födelseförsamling: Eker i Norge

Yrke: Skomak.

Civilstånd: Ogift (O)

Kön: Man

Famstkod: Ensamstående (E)

Familj nr: 1

Frånvaro: Norge

Nationalitet: Norsk under.

Sida: 53

Rad: 8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk, seier eg berre! Olaf Foss frå Eiker i Strømstad i 1890! Det kan ikkje vera tilfeldig.

Berre så leit at kyrkjebøkene ligg nede akkurat no. Skulle gjerne ha leita etter konfirmasjonen til Oskar Emanuel i Kristiania.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bingo:

Han står oppført blant de som har lämnat Strömstad uten å ha tatt utflyttningsbetyg. Under han står fästeqvinna Anna Maria Emanuelsdatter f. 14.03.1855 i forsamlingen. Deretter kommer Oscar Emanuel f. 23. 06 (04). 1888, pag 795 Källa: Strömstads kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13509/A I/20 (1886-1895)

Kyrkotagen ved Foss... (litt uleselig).

Oscar Emanuel i 1890:

Sökresultat

Register: Folkräkning 1890 (Göteborgs- och Bohus län)

Post 1 av 4

Tillbaka till träfflista - Ny sökning

Om personen

Namn: Anna Maria Emanuelsd:tr

Hemförsamling: Strömstads

Hemort: Qvarstående obefintlige (sedan åren 1881-1890)

Kontrakt: Vikornas norra

Län: Göteborg och Bohus län

Födelseår: 1855

Födelseförsamling: Strömstads

Civilstånd: Ogift (O)

Kön: Kvinna

Famstkod: Mor/fru (M)

Familj nr: 1

Frånvaro: Norge

Sida: 53

Rad: 9

Visa källa Visa källa

Lägg till en kommentar

Om hushållet

Personer i hushållet:

Fam. nr 1

Anna Maria Emanuelsd:tr, f. 1855 i Strömstads

Oskar Emanuel, f. 1888 i Strömstads

For ordens skyld: Mettes funn er fra Strömstad...

Finner at hun er Kyrkotagen till Foss' hustru. Paret flytter til Laurvik 15.08.1892, pag 795 Källa: Strömstads kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13509/A I/20 (1886-1895)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg abonerer på ADonline.Nederst på bildet av dåpen står det hvilken kirkebok det er. Her er han og mora i husforhør.

post-443-0-90666400-1311533437_thumb.jpg

Mvh.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner at hun er Kyrkotagen till Foss' hustru. Paret flytter til Laurvik 15.08.1892, pag 795 Källa: Strömstads kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13509/A I/20 (1886-1895)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Källa: Skee kyrkoarkiv, Födelse- och dopböcker, SE/GLA/13475/C/11 (1851-1861)

Anna Maria var f 24 og døpt 27 mars 1855, far torp. Emanuel Larsson, mor Johanna Olsdotter 34 år, bosted Ö. Björke i Skee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk så mykje til Mette og Erling. Dette var overveldande.

Det står likevel att ein del som er uklart:

1.Oskar Emanuel f. 1886 i Skee og Oskar Emanuel f. 1888 i Strømstad. Er de samde med meg om at dette er to ulike personar?

2. Oskar Emanuel i folketeljinga 1900 er oppgjeven til spesifikt å vera fødd i Skee i 1888, medan den mest aktuelle Oskar de har funne er fødd i Strømstad 23. juni 1888.

3. Er Oskar Emanuel fødd utanfor ekteskap? Nemningane som er bruka er ikkje kjente for meg (festekvinna), men eg hellar i retning av truloving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Mette eg fann denne kandidaten tidlegare i dag, og mykje tyder på at det er rette mannen. Men Vestfossen ligg i Øvre Eiker, og i folketeljinga 1900 er Olaf oppgjeven som å vera frå "N. Eker" (Nedre Eiker), i 1910 berre "Eker". Hadde det no enda ikkje stått "N. Eker" ville saka ha vore litt meir opplagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men foreldrene far forlovet (festet) men opplysningen om at hun var kyrkotagen till Olaf Foss, tyder på at de er blitt gift. Finner ikke dette ekteskapet

Den du nevner i innlegg 1 f 1886 bør du legge vekke. For meg er det helt klart at Mette fant den rette.... og at vi har funnet barnemoren sammen med barnefaren.

Jeg vil tro at Mette har funnet den rette barnefarens fødsel... selv om fødestedene varierer. Det er ikke noe ukjent fenomen når vi leter etter slekt.

Skal bli spennende å se om vi finner konfirmasjonen og innflyttingen til Larvik, samt Olafs neste ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leita i konf.listene for de 4 kirkesogn nevnt ovenfor, men ikke funnet Oscar Emanuel. Men kan selvsagt ha oversett noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Källa: Strömstads kyrkoarkiv, Husförhörslängder, SE/GLA/13509/A I/20 (1886-1895)

pag. 300.

Olaf Foss, f. 13.01.1856, Eker i Norge, innflyttet herfra og til Strömstad 23.04.1888, "Låtit 7/4.88 kyrktagas s.m. .... s 340 (=Anna Maria Em.dtr), s sin hustru ock errkänna såsom till ektenskapslöfte sammenslått".

Så denne karen er helt sikkert den Mette fant.

Har ikke funnet hsn utflyttet fra Eker, eller innflyttet il Larvik. En riktig vriompeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Natta og arbeidsdagen i dag tok meg fullt og heilt, så Mette og Erling har snakka til det tomme rommet i mellomtida. Men slik går jo drøftingane her innimellom. Eg får derfor berre takke for intens innsats. Det er makelaust kva forum kan utrette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider