Gå til innhold
Arkivverket

Malnes Kirkebok, Nordland

Hanne W. Ringseth
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å tyde en dåp i kirkeboken for Malnes, det er på side 30 i 1907 og innførsel nr. 31. Barnets navn er Jørgen Andreas, og så vidt jeg kan se er han uekte født den 26 september og døpt 22 desember 1907. Så klarer jeg ikke helt foreldrenes navn, men tror deres fødselsår skal være 1886 og 1887. Det står også en merknad helt bak som jeg gjerne skulle ha tydet.

Mvh

Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om noen kan hjelpe meg å tyde en dåp i kirkeboken for Malnes, det er på side 30 i 1907 og innførsel nr. 31. Barnets navn er Jørgen Andreas, og så vidt jeg kan se er han uekte født den 26 september og døpt 22 desember 1907. Så klarer jeg ikke helt foreldrenes navn, men tror deres fødselsår skal være 1886 og 1887. Det står også en merknad helt bak som jeg gjerne skulle ha tydet.

Mvh

Hanne

Hei !

Jeg kan prøve å ta med en lenke som viser den barnedåpen.

Døpte 1907.

Jørgen Andreas ?

Nr.31.

Kildeinformasjon: Nordland fylke, Malnes, Ministerialbok nr. 892A02 (1902-1918), Fødte og døpte 1907, side 30.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=262&idx_id=262&uid=ny&idx_side=-31

Mvh. Magne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Foreldra er Fisker[...] Johan Andreasen og Pige Elida Ellingsen

1ste gangs leiermål for moderen. Anm[eldt) af moderens far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hjelpen til Magne og Gunnar, da fikk jeg litt mer opplysninger her. Men da er det tydeligvis ikke nevnt noe fødested for foreldrene. Bostedet står vel der. så da får jeg sjekke mer ut i fra det. Årstallene jeg tolket antar jeg da var riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider