Gå til innhold
Arkivverket

Georg Fredrik Carlsen og hustru Johanne f. Fedt

jan einar holsen
 Del

Recommended Posts

Georg Fredrik Carlsen var født i Aker 20. februar 1834 i Aker og Johanne var født i Hafslo i Sogn 22. juni 1832. De var i Sør-Afrika for det Norske Misjonsselskap 1860-1868. Georg skal ha dødd i Zwaziland ellers mangler videre opplysninger. Er det noen som kjenner til disses skjebne.

Med hilsen

Jan Einar Holsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne huslyden har eg som bygdebokskrivar for Luster kommune vore på leiting etter i mange år. Eg har noko som du ikkje har, og kanskje kan du bidra med andre detaljar, til dømes om foreldri til Carl Fredrik Carlsen?

Her kjem eit utdrag av manuskriptet mitt for gnr. 175 Solvorn, der det kjem fram både kva eg veit, og kve eg ikkje veit (men ønskjer å få greie på):

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Sjur Jensson Solvorn, frå Skophammar under Kroken, var f. 3.9.1822 og d. i Solvorn sommaren 1857. Sjur gifte seg 21.11.1854 med Johanna Olsdotter frå Kårstoveplassen under Fet. Ho var f. 22.6.1832. Johanna arbeidde som jordmor, medan Sjur var strandsitjar her i Solvornstrondi.

Johanna Olsdotter gifte seg 18.3.1860 att i Bergen med Georg Fredrik Carlson frå Aker. Han var son av arbeidar Carl Fredrik Simonson og kona Anna Margrethe Ingebrigtsdotter

¤¤¤¤¤ (sjekka at namni på foreldri hans stemmer? - kvar var dei ifrå?)

og f. i Aker 20.2.1834. Georg var mursvein, men same året utvandra han og Johanna til Sør-Afrika der dei vart knytte til misjonsprest Schreuder på misjonsstasjonen Komati ved Lake Chrissee i Transvaal.

¤¤¤¤¤ (NB: assistant missionary at Mahlabatini 1860-1868, left the NMS 1868 – joined an English mission in 1871 – died in Swaziland - further details?)

Johanna d. i Komati kring 1873,

¤¤¤¤¤ (exact date of her death?)

og Georg Carlson gifte seg

¤¤¤¤¤ (date and place of his 2nd marriage? - about 1877)

att med

¤¤¤¤¤ (2nd wife's full name? - daughter of an English Minister)

Ho var f.

¤¤¤¤¤ (date and place of her birth?)

¤¤¤¤¤ (Georg Carlson's occupation in Africa?)

Johanna var jordmor (“midwife”) ved misjonsstasjonen.

¤¤¤¤¤ (date and place of death of Georg Carlson? - after 1882!)

¤¤¤¤¤ (date and place of death of Georg's 2nd wife?)

Sjur og Johanna fekk ei dotter i lag, medan Johanna fekk seks born i andre ekteskapet sitt med Georg Carlson:

a. Anna Sophie, kjend som Sophie Solvorn,

¤¤¤¤¤ (called Solvorn in a probate record from 1882 - maybe she used her stepfather's name while in Africa? - verify!)

f. i Hafslo 28.5.1856, flytte med mor si til Transvaal, Sør-Afrika og d.

¤¤¤¤¤ (date and place of her death? - after 1882)

Sophie gifte seg

¤¤¤¤¤ (date and place of her marriage?)

med

¤¤¤¤¤ (husband's first and middle names?)

Stevens, f.

¤¤¤¤¤ (date and place of his birth?)

Han d.

¤¤¤¤¤ (date and place of his death?)

Mr. Stevens var sakførar (“lawyer”), og han og Sophie budde i Pretoria, Transvaal, Sør-Afrika.

¤¤¤¤¤ (at least they did in 1882 - what later?)

¤¤¤¤¤ (number of sons and daughters?)

b. Magdalena Carlson,

¤¤¤¤¤ (born about 1862 - alive 1882 - biography needed!)

c. Margaret Carlson, tvilling,

¤¤¤¤¤ (born about 1865 - sick - alive 1882 - biography needed!)

d. Louise Carlson, likeins tvilling,

¤¤¤¤¤ (born about 1865 - alive 1882 - biography needed!)

e. Emelia Carlson,

¤¤¤¤¤ (born about 1868 - alive 1882 - biography needed!)

f. Hannah Carlson,

¤¤¤¤¤ (born about 1870 - alive 1882 - biography needed!)

g. Fritjof Carlson,

¤¤¤¤¤ (born about 1873 - alive 1882 - at school in Natal - biography needed!)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Det hadde jo vore kjempekjekt og fått på plass ein del av desse opplysningane i bygdeboki vår, men eg veit ikkje kor optimistiske me skal vera...

Uansett vil eg gjerne få takka so mykje på førehand for alle nye detaljar!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har etterlyst denne huslyden på den norske Rootsweb-lista i Amerika, og jamen fekk eg ikkje straks eit spennande svar frå ein gamal kjenning i Wisconsin! Frå eit South African Magazine dagsett 12.9.1896 saksa han følgjande:

*CARLSON - On August 8, after long illness, at his residence, Ehnlozana Mission Station, near Piet Retief, Transvaal, the Rev. George Frederick Carlson entered his rest, aged 62. For 35 years a beloved and devoted Missionary in the Diocese of Zululand. Brother-in-law to the Rev. George Davenport, Vicar of St. Mark's Whitechapel, E.*

Eg kjenner ikkje til at Georg Fredrik Carlsen hadde noki søster i Sør-Afrika, so då lyt me gå ut ifrå at andre kona til Georg var søster av Rev. George Davenport. Men hjelper dette oss vidare? Hadde me berre no hatt tilgjenge til ein nekrolog...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkte det kunne vera aktuelt å sjekka ut opphavet til Georg Fredrik Carlsen, og her var det mykje spennande:

Eg finn dåpen hans i Aker (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7720&idx_id=7720&uid=ny&idx_side=-189) der det går fram at foreldri var ugifte, men at mori låg i barsel på Thorshaug sag, der òg Carl Fredrik Simonsen var busett.

So finn eg foreldri vigde i Aker 8.2.1841, altso sju år etter Georg var fødd: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7722&idx_id=7722&uid=ny&idx_side=-87. Her ser eg at opphaldsstaden var i Thorshaugseiget i Aker (er det det same som Thorshov??), men Carl Fredrik var fødd på Tøyen, medan Anna Margrethe var fødd på ?Kurm....(dette namnet har eg vanskar med å forstå...).

Kanskje einkvan med lokal kunnskap kan hjelpa her? Eg lurer på:

* Kva yrke hadde Carl Fredrik Simonsen?

* Kva bustad hadde Cark Fredrik og Anna Margrethe?

* Og kvar var Anna Margrethe Ingebrigtsdotter fødd?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg fann noko spennande under St. Mark Whitechappel som synest vera ei kyrkje i London: http://www.stgite.org.uk/stmarkwhitechapel.html

Her står det mellom anna å lesa under prestebiografiane:

"George Davenport was Lambert's successor as Vicar (1871-99), and also Lecturer at St George-in-the-East from 1871-75, and he continued these social projects: the Charles Booth archives contain an interview (B222, pages 78-89). He trained at Queen's College Birmingham (founded in 1828) and served a brief curacy at Tamworth (see previous paragraph) in 1857, followed by five others in various parts of the country, the last at St Mary Whitechapel. He was also 'some time' domestic chaplain to the Marquis of Lansdowne. His brother-in-law, George Frederick Carlson, was a missionary in Zululand for 35 years. In his latter years curates conducted most of the occasional offices."

Eg har ei kjensle av at me er svært nær eit "gjennombròt" for å finna huslyden til Georg Fredrik...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du også så av meldingen min står det Friedrich som fornavn på faren. Dessuten de var bare i tjeneste for NMS i fra 1860-1868. Vi mangler for min del hvor Johanne døde og når. Og dessuten navn på kone nr. 2, men hun kan ikke ha vært i tjeneste for NMS.

Jan Einar Holsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tenkte det kunne vera aktuelt å sjekka ut opphavet til Georg Fredrik Carlsen, og her var det mykje spennande:

Eg finn dåpen hans i Aker (http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7720&idx_id=7720&uid=ny&idx_side=-189) der det går fram at foreldri var ugifte, men at mori låg i barsel på Thorshaug sag, der òg Carl Fredrik Simonsen var busett.

So finn eg foreldri vigde i Aker 8.2.1841, altso sju år etter Georg var fødd: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7722&idx_id=7722&uid=ny&idx_side=-87. Her ser eg at opphaldsstaden var i Thorshaugseiget i Aker (er det det same som Thorshov??), men Carl Fredrik var fødd på Tøyen, medan Anna Margrethe var fødd på ?Kurm....(dette namnet har eg vanskar med å forstå...).

Kanskje einkvan med lokal kunnskap kan hjelpa her? Eg lurer på:

* Kva yrke hadde Carl Fredrik Simonsen?

* Kva bustad hadde Cark Fredrik og Anna Margrethe?

* Og kvar var Anna Margrethe Ingebrigtsdotter fødd?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Står det at hun er født i Hurum? Syns ikke det er en K om jeg sammenlikner med andre store K-er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til Erling:

Eg var òg inne på tanken om det kunne står Hurum, g sjå kva eg fann hjå FamilySearch:

residence: Hurum, Buskerud, Norway

parents: Ingebret Olsen, Gunnild Johane Olsdr

record title: Norway Baptisms, 1634-1927

name: Anne Margrethe Ingebretsdatter

baptism/christening date: 04 Mar 1807

baptism/christening place: HURUM, BUSKERUD, NORWAY

father's name: Ingebret Olsen

mother's name: Gunnild Johane Olsdr

indexing project (batch) number: C42860-1

system origin: Norway-VR

source film number: 123952

Dessutan heiter faren Ingebrigt Olson, og her er ho i originalkyrkjeboki frå Hurum: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8430&idx_id=8430&uid=ny&idx_side=-132

Fødestaden hennar er altso Strømmen i Hurum!

Til Jan Einar:

Korleis me skal finna dødsfallet hennar Johanna i Transvaal, står for meg som eit godt spørsmål. Finst det over hovudet kyrkjebokregistreringar frå misjonsmarki i Sør-Afrika? Kvar er dei i so fall samla? Det gjeld jo ikkje berre dødsfallet hennar Johanna, men ogso dåpsseremoniane til alle borni hennar? Og det var vel andre par på misjonsmarken som òg fekk born...?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til Erling:

Eg var òg inne på tanken om det kunne står Hurum, g sjå kva eg fann hjå FamilySearch:

residence: Hurum, Buskerud, Norway

parents: Ingebret Olsen, Gunnild Johane Olsdr

record title: Norway Baptisms, 1634-1927

name: Anne Margrethe Ingebretsdatter

baptism/christening date: 04 Mar 1807

baptism/christening place: HURUM, BUSKERUD, NORWAY

father's name: Ingebret Olsen

mother's name: Gunnild Johane Olsdr

indexing project (batch) number: C42860-1

system origin: Norway-VR

source film number: 123952

Dessutan heiter faren Ingebrigt Olson, og her er ho i originalkyrkjeboki frå Hurum: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8430&idx_id=8430&uid=ny&idx_side=-132

Fødestaden hennar er altso Strømmen i Hurum!

Til Jan Einar:

Korleis me skal finna dødsfallet hennar Johanna i Transvaal, står for meg som eit godt spørsmål. Finst det over hovudet kyrkjebokregistreringar frå misjonsmarki i Sør-Afrika? Kvar er dei i so fall samla? Det gjeld jo ikkje berre dødsfallet hennar Johanna, men ogso dåpsseremoniane til alle borni hennar? Og det var vel andre par på misjonsmarken som òg fekk born...?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Datavasevelheren til Digitalarkivet har noe fra St- Olav Church i Durbam. Kanskje de vet moe om hvordan em kam hå frem der.

Jan Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datavasevelheren til Digitalarkivet har noe fra St- Olav Church i Durbam. Kanskje de vet moe om hvordan em kam hå frem der. Kirkekontoret til Kirken ligger på Eshowe og de kan ohså ha en del opplysninger. Ellers er der en del misjonærbarn som også blir misjonærer selv og skaper problener. Der ligger flere andre steder i forumet

Jan Einar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg la inn eit spørsmål om kyrkjebøker i Sør-Afrika, men har ikkje ennon fått svar på om det finst bøker frå den perioden som me er interesserte i, 1860-1875.

Derimot er det frå den norske rootswebsida i Amerika kome nytt: eg attgjev:

Boki "A lady's life and travels in Zululand and the Transvaal during Cetewaya's reign" frå 1882 nemner ein "Mr. Carlson of Zululand, a Norwegian, ordained" som miste kona si kring 1874 og som hadde ein stor huslyd etc. Dette hæyrest ut som om det kan vera "vår" mann, og her er ein link til boki:

http://www.archive.org/details/aladyslifeandtr00wilkgoog

Eg vil tru dette kan vera spennande lesing både for ein og for hin...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider