Marius Holm Enerud Skrevet Juli 28, 2011 Del Skrevet Juli 28, 2011 Hei! Jeg har i flere Bygdebøker og historiske skrifter lest utdrag fra såkalte Lennsmannsberetninger. Fra gammelt av så hadde visstnok Lennsmannen i hver bygd(?) ansvar for å skrive ned en slags årlig status. Jeg lurer på om disse beretningene er samlet hos Arkivverket? Hvor kan jeg evt lete for å finne frem til disse? Jeg er spesielt interessert å finne beretninger for Nes og Ullensaker kommune i Akershus for perioden 1850 - 1920. mvh Marius Holm Enerud mariusenerud@live.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 18, 2012 Forfatter Del Skrevet Mai 18, 2012 Ser det ikke har vært noen inne å kommentert dette innlegget. Er det altså ingen som har noe informasjon på dette området? mvh Marius Holm Enerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arkivverket - Kristian Hunskaar Skrevet Mai 18, 2012 Del Skrevet Mai 18, 2012 Ser det ikke har vært noen inne å kommentert dette innlegget. Er det altså ingen som har noe informasjon på dette området? Lensmennenes arkiver finnes i de respektive statsarkivene. Statsarkivet i Oslo kan svare konkret på hva som finnes for Nes og Ullensaker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Holm Enerud Skrevet Mai 21, 2012 Forfatter Del Skrevet Mai 21, 2012 Lensmennenes arkiver finnes i de respektive statsarkivene. Statsarkivet i Oslo kan svare konkret på hva som finnes for Nes og Ullensaker. Takk for hjelpen! Mvh Marius Holm Enerud Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts