Gå til innhold
Arkivverket

Kyrkjebøker frå misjonskyrkjelydene i Sør-Afrika? Kvar finst dei?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Ganske so mange nordmenn utvandra som misjonærar til Sør-Afrika i siste helfti av 1800-talet, og fleire av dei hadde familie der nede.

Eg går ut ifrå at ogso desse folki døypte borni sine og gravla dei avlidne, men kvar er dette nedskrive?

Heilt konkret er eg på leiting etter ein huslyd Carlsen som i 1860-åri og utover budde i Komati i Transvaal, Sør-Afrika.

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var to Norsk Lutherske menigheter i Sør-Afrika. Den ene er St. Olaf i Durban. Fra den har vi lagt ut databaser i Digitalarkivet, og vi gjorde i 2010 avtale om å få mikrofilme den gamle kirkeboken fra menigheten i Marburg, som ble etablert i 1882 av en gruppe på 230 Nordmenn. Menigheten kalles Norwegian Settler Church (NSC), og den eksisterer fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Yngve for interessant svar!

Eg har kikka litt på St. Olaf i Durban og finner årstalsliste (utan fødselsdatoar) frå 1885 og utover til 1935. Dessutan er det vigde frå 1890 til 1939, men utan vigselsdatoar eller opplysningar elles om ektefeller. Dødsfallslistene går frå 1890 til 1979, likeins utan datoar, alder eller andre detaljar.

Kyrkjelyden i Marburg ser ut til å gå noko lenger attende (1882), men vil vel heller ikkje kunna "fanga opp" den huslyden som eg konkret ser etter.

Tyder dette at det ikkje fanst norske kyrkjelyder i Transvaal i 1860-åri, eller er protokollane gått tapt?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Norsk Misjonsleksikon:

Georg Fredrik Carlsen, NMS Sør-Afrika, født i Aker 20-2-1834, sønn av arbeidsmann Carl Fredrich Simensen og hustru Anne Margrethe Ingebretsdatter. Han var murersvenn i Oslo før han i 1860 ble misjonsassistent på Mahlabatini stasjon der han var til 1968, da han gikk ut av misjonen.

Han var kolonist i Eshowe 1868-71. Han gikk da inn i det engelske SPG misjonsselskap og var først på Kwa Magwaza og grunnla ca. 1878 Komati stasjon i Transvaal. I 1860 ble han i Bergen gift med Johanne Olsdatter f. Fedt, født i Hafslo 22-6-1832, datter av Ole Olsen Fedt og hustru Kari Christpherdtr., f. Joranger. Han døde i Swaziland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.