Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Folketelling Kristiania 1815

Recommended Posts

Bare rent unntaksvis er materiale fra folketellingen 1815 annet enn rent statistisk. Fra Bergen finnes det bevart navnelister fra 1815-tellingen, Anna Tranberg lister opp de områdene der det er bevarte lister fra tellingene 1815-1855 i "Folk og Fant. Navnelister i folketellingsmaterialet 1815-1855" av Anna Tranberg, utgitt av Norsk lokalhistorisk institutt 1986 (3. utgave utgitt 1994). De listene fra tellingene 1815-1855 som inneholder navn ble mikrofilmet i Riksarkivet tidlig på 1990-tallet. I forbindelse med filmingen ble det funnet nye lister, som kommer i tillegg til de i "Folk og Fant".

Kristiania 1815 er så vidt jeg husker ikke blant områdene med bevarte 1815-lister på personnivå.

• 10 år senere...

Hei, håper det er ok at jeg stiller et dumt spørsmål i denne forbindelse.

Jeg har bladd meg gjennom folketellingen for Christiania 1815, og lurer på hva som eventuelt mangler, i følge merknader skal det være navn på alle personer for 22 roder inkludert festningen og tukthuset.

https://media.digitalarkivet.no/ft/contents/51160

Mvh Peter Sjolte Ranke

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.