Gå til innhold
Nasjonalarkivet

Leter etter ekteparet Johannes Olsen Jordal f. 1834 i Åsane i Hamre/Hammer og Anne Margrethe Severinsdtr. Bowits f. 1849 i Egersund

Recommended Posts

Hei!

Er på jakt etter dødsårene til ekteparet baker Johannes Olsen Jordal f. 1834 i Åsane i Hamre prestegjeld og Anne Margrethe Severinsdtr. Bowits f. 1849 i Egersund. De giftet seg 30. okt. 1873 i Korskirken i Bergen. De fikk flere barn som var fødte i Årstad, den siste var Teresie Marie f. 1889. Etter 1889 har jeg ikke klart å finne ekteparet igjen. Da Karl Olsen Jordal f. 1855 døde barnløs i 1919 hadde han flere arvinger. Deriblant de gjenlevende barna til halvbroren Johannes Olsen: Olaf Johannessen i Strandgaten, Olina Johannessen på Laksevåg og Sverre Johannessen i Nygårdsgaten.

Har foreløpig ikke klart å finne dem i 1900-tellingen.

Håper noen kan hjelpe meg her.

Mvh.

Kenneth Bratland

Da har jeg funnet begge død.

Anne Margrethe døde 1917 i Bergen og Johannes Olsen døde 24. aug. 1915 i Bergen (Stiftelsespresten)

Dermed er problemet mitt løst.

Mvh.

Kenneth Bratland

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.