Gå til innhold
Arkivverket

Hvem var agent Reidar Hansen

erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Sjekk barnedåp jente Ingrid Mildrid, Tønsberg 1927. En av fadrene er ugift Reidar Hansen

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=76&idx_id=76&uid=ny&idx_side=-108

Sjekk barnedåp gutt John, Tønsberg 1929. En av fadrene er agent Reidar Hansen.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=76&idx_id=76&uid=ny&idx_side=-126

Jeg undrer meg på hvem denne Reidar Hansen er? Noen som kan knekke denne nøtten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Erling! Der er to forskjellige mødrer på disse barna. Har du giftermålet til disse? Beste hilsener Jonny :)

Jonny: Jeg er temmelig sikker på at moren til begge er Asta Odette Nilsen, og at begge er f. i ekteskap. Ingen kommentarer ved Ingris dåp tyder på at dette er noe utenomekteskapelig, bortsett fra morens (feilførte) navn. Navnet på moren til Ingrid Mildrid er ganske sikkert feilføring. Hustruen til John Dybesland, Asta Odette Dybesland f. Nilsen 1897, døde som "min kjære kone" osv. i 1941, Tønsberg. Hennes barn var Ingrid, John, Sverre (som jeg ikke kjente til fra før, vel f. tidlig på 30-tallet) og Arne Dybesland.

Men det er altså fadderen Reidar Hansen jeg er på jakt etter... rart at han stiller som fadder 2 ganger for familien hvis der ikke er noen nærmere relasjon, har jeg tenkt.

Skal studere de øvrige svarene.... håper jeg finner ut av det

(har tenkt om han kan ha noe mer med Astri Karoline Landgraff å gjøre.... henne prøbver jeg jo å finne flere spor etter, Jonny.)

Berit og Ann-Mary: Jeg tar med meg disse tipsene i min videre fundering. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være han, her gravlagt sammen med ei Asta Henriette

2013209 Reidar Henry Hansen 2012 1901 2310 1965 HU 07 6 Tønsberg nye Tønsberg

2013210 Asta Henriette Hansen 2110 1903 1007 1979 HU 07 6 Tønsberg nye Tønsberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider