Gå til innhold
Arkivverket

Christian Peter Jørgensen, fødd i Aalborg, Jylland 5.3.1890 - kven var han?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Websida "Find-a-grave" syner denne personen gravlagd i Fayetteville National Cemetery i Arkansas:

Christian Peter Jorgensen

Birth: Mar. 5, 1990

Death: Dec. 17, 1957

CAPT, US ARMY

Burial:

Fayetteville National Cemetery

Fayetteville

Washington County

Arkansas, USA

Plot: 1, 0, 20

Og draftkortet til andre verdskrigen frå 1944 syner:

Name: Christian P Jorgensen

Birth Date: 5 Mar 1890

Birth Place: Aalborg, Denmark

Residence: Washington, Arkansas

Race: White

Er det nokon med ekspertise på Danmark som kan hjelpa meg:

* Finna den nøyaktige fødestaden til Christian Peter Jørgensen? (eg reknar med at Aalborg var eit "samlebegrep"...?)

* Sjekka fødselsdatoen 5.3.1890?

* Fulle namn på foreldri hans med bustad, yrkestitel og fødestader for båe?

* Finna utvandringsåret til Christian?

Kanskje er det nokon som greier å finna han att i andre amerikanske kjelder, som t.d. FT 1920 og 1930? Eller WW1 draft record?

Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Eg vil gjerne i dag få henta fram att dette temaet, som framleis står ope og uløyst, med von om at kanskje ein eller annan har tips å komma med...

Hjarteleg takk for alle innspel!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Dette problemet stør framleis urøyrt sidan lanseringi for to år sidan. Kanskje det no kan vera "modent" for ei løysing?

Eg har søkt litt meir på nettet, og eg meiner eg har funne noko som er skikkeleg spennande:

Christian var militær, og FT1920 for ei militærforlegning i Gary, IN syner ein ugift sersjant Christian P. Jorgenson, 29 år i januar 1920, d.v.s. fødd 1890, med dansk far og svensk mor, utvandra i 1908 (http://interactive.ancestry.com/6061/4300643_01119/64768072?backurl=http%3a%2f%2fsearch.ancestry.com%2fcgi-bin%2fsse.dll%3fdb%3d1920usfedcen%26h%3d64768072%26indiv%3dtry%26o_vc%3dRecord%253aOtherRecord%26rhSource%3d7488&ssrc=&backlabel=ReturnRecord).

Og med denne opplysningi om utvandrngsår trur eg kanskje dette kan vera utvandringi hans i 1908, Christian Peter Jorgensen, 17 år, fødd i DRONNINGLUND (som er nær Aalborg!), men utvandra frå Aalborg til bror Carl Jørgensen i Cleveland, OH (http://interactive.ancestry.com/7488/NYT715_1159-0678/4018932780?backurl=http%3a%2f%2fsearch.ancestry.com%2fcgi-bin%2fsse.dll%3fdb%3d1910USCenIndex%26h%3d26863282%26indiv%3dtry%26o_vc%3dRecord%253aOtherRecord%26rhSource%3d6061&ssrc=&backlabel=ReturnRecord#?imageId=NYT715_1159-0678). Der står òg noko om næraste pårørande .... Jørgensen, Kallesundet(?) i Aalborg, som eg har vanskar med å tyda.

Men her har me i alle fall ein Christian Peter Jørgensen fødd på rett stad og på rett tid. So vonar eg berre at einkvan kan hjelpa meg stadfesta fødselsdatoen til Christian Peter og fortelja meg kva foreldri hans heitte, yrket til far hans etc.?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Ann-Mary for stadfesting av utvandringi til Christian Peter Jørgensen.

Eg ser at Ellis Island har Salbarg, Denmark som opphavsstad, men eg trur vel helst dette er ei mistolking av Aalborg. Noko Salbarg finst ikkje i Danmark det eg kan sjå...

Eg er spent på fødsli hans...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Kristian Peter Nikolaj Jørgensen blev født 5 marts 1891 i Dronninglund sogn.

Forældrene var indsidder Marinus Nikolaj Jørgensen og hustru Augusta Charlotte Karlsen, som boede på stedet Dorf Enge.

I kirkebogen henvises til Voer sogn, hvor drengen blev døbt d. 26 december 1891. Da boede familien i Pulshusene i Voer sogn.

Hjørring amt, Dronninglund herred, Dronninglund sogn 1885-1891, opslag 90.

Hjørring amt, Dronninglund herred, Voer sogn 1890-1892, opslag 8.

Vh,

Berit Pagh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Berit for kjempeflott innlegg! Det må jo vera rett mann, sjølv om fødselsåret er eitt år "feil". Eg er imponert!

No står det att spørsmål om:

* Flytte denne huslyden på eitt eller anna tidspunkt til Aalborg?

* Kva yrke hadde Marinus Jørgensen i Aalborg?

* Og, er det mogeleg å finna fødestadene til Marinus og Augusta?

Nok ein gong ein kjempetakk til Berit!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Name: Marinus Nicolaj Jørgensen

Birth Date: 1865

Birthplace:

Spouse's Name: Augusta Charlotte Karlsen

Spouse's Birth Date: 1863

Spouse's Age: 25

Event Date: 02 Nov 1888

Event Place: Dronninglund, Hjørring, Denmark

Navn: Marinus Nikolai Jørgensen Køn: M Alder: 25 Civilstand: Gift

Erhverv: Daglejer Fødested: Flade HjørringKilde: FT-1890 Amt: Hjørring Herred: Dronninglund Sogn: Voer Stednavn: Voer Voergaards Avlsgaard

Matr.nr/adresse: Voergaard Husstands-/familienr: 1 Indtastningsnr: C5751 Løbenr.: 1720

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Ved Christian Peter Nicolai sin konfirmasjon i 1905 bor familien i Ålborg,

Han er konfirmert i Ålborg Budolfi.

Faren er arbeidsmann i følge konfirmasjonen.

I ft 1906 for Ålborg bor familien i Maren Poppesgyde 3.

Søsken av Christian

- Carl Oscar Levin Damill *1888

- Daniel Alfred Marinus *1894

- Richardt Jens *1897

- Frederikke Louise Charlotte * 1901

Jeg tror det er navnene , er ikke flink til å tyde.

Faren er kusk.

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

For å være sikre på at dette er den personen du søker , bør du opprette en tråd/emne i danske dis.

Hvis noen finner ett skifte etter foreldrende vil der kanskje stå om han bor i USA.

Jeg har ikke funnet konfirmasjonen til de 2 yngste , men ved Damil Alfred Marinius sin konfirnasjon i 1908 , bor familien i Maren Poppesgyde.

Jeg fant de ikke der i 1911.

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Marinus Nicolai er døpt i Flade sogn i Hjørring.

Foreldre er :

Andreas Jørgensen

arbeidsmand og Hustru

Ane Catrine Dortea Regen-

sack paa Apholmen

Hjørring, Dronninglund, Dronninglund, Dorf Fjerding, Storskoven Et Huus, 387 (2), FT-1880, C6391

Andreas Jørgensen 45 Gift Husfader og Huseier Dagleier i Agerbruget Karup Sogn Hjørring Amt

Dorthea Kathrine Reggensack 36 Gift hans Kone Kiel i Holsteen

Johannes Jørgensen 12 Ugift deres Børn Voer Sogn Hjørring Amt

Jørgen Daniel Jørgensen 9 Ugift deres Børn Voer Sogn Hjørring Amt

Jens Christian Jørgensen 5 Ugift deres Børn heri Sognet

Jens Andreas Jørgensen 2 Ugift deres Børn heri Sognet

Familien skal i ft 1901 bo i Ålborg Kattesund 16.

Har ikke klart å finne den adressen .

Har spurt om hjelp på danske dis til å finne familien i ft 1901 , for å finne ut hvor Augusta kommer fra.

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Mette for fleire flotte og nyttige innlegg!

Eg er heilt sikker på at dette er rett mann. Eg har akkurat motteke ein nekrolog frå Fayetteville, AR der han igjen vert sagt vera fødd i Aalborg, so årstalet er heilt klart feil.

Eg er ogso takksam for at du, Mette, har kontakta DIS-Danmark for å finna huslyden i 1901. Augusta Charlotte Karlsen skal visstnok vera fødd i Sverige, men eg veit ikkje kvar...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Da er familien funnet i ft for 1901 i Ålborg.

Kattesundet 16 ,var å finne sammen med en annen Vesteraagade.

Opplysningene de gir er at de flytter til sognet i 1897.

Hvor mange levende barn i ekeskapet :6

Hvor mange døde barn (også dødfødte ) : 1

Der er en datter som jeg tyder til Anne/Andrea Kathrine *5-4-1884 .

I Dronninglund finner jeg ei Andrea Kathrine J***** Amalie * 5-3-1884.

Hun er lillesøster til Marinus.

Augusta og Marinius er faddere.

Men ved Andrea sin konfirmsjon står det at hun er datter av Augusta og Marinus.

( Skal få undesøkt dette ).

Augusta er født i Sverige 30-6-1863.

Klarer ikke å tyde hvor , så legger det over til tyding i danske dis.

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Mette for nytt godt innlegg!

So var altso Augusta svensk av fødsel slik eg hatt greie på frå Amerika, og eg ser hjå FamilySearch berre EITT barn med dette namnet født i 1863:

Name: Augusta Charlotta Carlsson

Christening Date: 29 Mar 1863

Christening Place: Vendal, Uppsala, Sweden

Birth Date: 22 Mar 1863

Father's Name: Fredr. Carlsson

Mother's Name: Maria Margr. Wallberg

Men datoen stemmer ikkje med det som du, Mette, fann, so dette er nok eit blindskot... Det vert spennande å sjå kva DIS-Danmark finn ut...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Der er nå kommet en del svar på slaegtogdata angående Augusta.

https://www.slaegtog...ic,63748.0.html

Angående nest siste innlegg så har jeg sendt en mail til henne.

Jeg har også fått noen opplysniger via mail :

Ved du i øvrigt, at Augusta og Marinus får en datter Selma Marie Jørgensen født 10.06.1886 i Voer Sogn, Hjørring Amt (Opslag 76).

Augusta og Marinus bor da i noget som hedder Pulshusene. Det er arbejderboliger under Voergaard Herregaard. De er ikke gifte, og Augusta er på 10 måneders dagen ansat på Korsøsholt. Jeg ved ikke hvor det er, men formentlig i Voer Sogn.

I folketællingerne kan du se, at der er et barn, Knud Gerhard Christensen født 26.03.1909 på Fødselsstiftelsen i København (Opslag 11)

Det er Selmas søn som hun får i København.

Christian Peter Jørgensen født 05.03.1891 Voer Sogn, Hjørring Amt (Opslag 8). Ved dåben er en af fadderne Kristine Karlsen af Voergaard. Så tænker jeg, er det familie til Augusta. Måske en søster?

Så er det å håpe at hun som har postet en etterlysning på svenske dis tar kontakt og kan opplyse hvem som er foreldre.

Mens jeg skrev dette svaret har en flittig hjelper funnet svaret på hvem som er Augusta sine foreldre.

Carl Ericsson och Britta Maja Johansdotter

Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er berre heilt utruleg, Mette! Hjarteleg takk for alt ekstraarbeidet som du har gått til i Danmark for å finna svar på spørsmålet om opphavet til Augusta Charlotte i Sverige! Eg er imponert, ogso over innsatsen frå dei andre i Danmark! Kan du bringa vidare ein takk for meg?

Problemet er i alle høve løyst! Eg kan leggja til at Christian Peter gifte seg ein gong i 1920-åri (eg har enno ikkje funne vigsli) med Petra Christine Johannesdotter Vigdal, fødd i Hafslo i Sogn 12.12.1889 og utvandra til Amerika i 1915. Christian var yrkesmilitær, og parfolket busette seg etter kvart i Fayetteville, AR der Christian døydde 17.12.1957. Petra døydde same staden 9.10.1969. Dei fekk ikkje born i lag.

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utfyllende data om Augusta Charlotte Carlsdotter fra Sverige. Som tråden fra DIS-Danmark viser, er foreldrene hennes:

gårdbrukeren Carl Erichsson som er født 20/1-1834 (foreldre Erik Nilsson og Anna Maja Åberg) på Hjällnäs Nohlgården i Östad (tidl. Älvsborgs län) og Britta Maja Johansdotter 21/6-1834 på Skämningared Sörgården i Alingsås, (Västergötland), foreldre er Johan Hjelmstedt og Johanna Sveningsdotter.

De bor på Hjällnäs Nohlgården i Östad da Augusta Charlotta blir født 20/7 og døpt 26/7-1863.

Kilde for HFL: Östad AI:10 (1861-1867) Bild 99 / sid 94 (AID: v15825.b99.s94, NAD: SE/GLA/13681)

kilde for dåp: Östad C:7 (1861-1894) Bild 19 (AID: v15839.b19, NAD: SE/GLA/13681)

Lenke til kommentar
Del på andre sider