Gå til innhold
Arkivverket

Oppslag Tangene, Fitjar i Fitjar

erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Dette står under Tangene Gardsnr.39 på Bømlo (ikke Fitjar) :

Johan Ingebriktsson Gassen, Engesund, Fitjar, f.1873, d.1943. G.m. Synneva Hansdtr. Natterøy, Fitjar, f.1872, d.1940. Barn : a) Karline (Karoline ?) Martine Jensine, f. 1898, d. i ung alder B) Ingeborg Gustava Margrete, f.1900, g.m. Syver E. Rolvsøy, b. i Stavanger (alt som står om henne), c)Gudrun, f.1909, ug. d) Jens Martin, f.1907, g.Tangene med Helene Gundhild Ingebriktsdtr. Sørfonn, Fitjar, f.1904. Barnlause. Jens Martin drukna då han gjekk gjennom isen på Juskevatnet i 1952. e) Sigurd, f.1912, gift Tangene med Agnes Josefine Larsdtr. Sætervik, Fitjar, f.1913.

Johan dreiv som steinarbeidar attåt gardsbruket.

Opplysningene hentet fra Bømlo Bygdebok bind IV Gards - og ættesoge for Moster sokn av Simon Steinsbø frå 1981.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står under Tangene Gardsnr.39 på Bømlo (ikke Fitjar) :

Johan Ingebriktsson Gassen, Engesund, Fitjar, f.1873, d.1943. G.m. Synneva Hansdtr. Natterøy, Fitjar, f.1872, d.1940. Barn : a) Karline (Karoline ?) Martine Jensine, f. 1898, d. i ung alder B) Ingeborg Gustava Margrete, f.1900, g.m. Syver E. Rolvsøy, b. i Stavanger (alt som står om henne), c)Gudrun, f.1909, ug. d) Jens Martin, f.1907, g.Tangene med Helene Gundhild Ingebriktsdtr. Sørfonn, Fitjar, f.1904. Barnlause. Jens Martin drukna då han gjekk gjennom isen på Juskevatnet i 1952. e) Sigurd, f.1912, gift Tangene med Agnes Josefine Larsdtr. Sætervik, Fitjar, f.1913.

Johan dreiv som steinarbeidar attåt gardsbruket.

Opplysningene hentet fra Bømlo Bygdebok bind IV Gards - og ættesoge for Moster sokn av Simon Steinsbø frå 1981.

Tusen takk! Jeg er bryllupsgjest i dag, med pause mellom 4 til 8, så nå får bruden en ekstra bryllupsgave :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ga meg et gost spor.

Brudens mormor sa at fyren skulle hete Emil Eriksen "fra Oslo".

Du fant Syver E Rolvsøy i boka.

Jeg finner en Emil Syvertsen konfirmert i Rolvsøy kirke, som kan passe godt med min kandidat. Skal lete litt mer for å bli sikker, kanskje de giftet seg i Stavangerområdet pluss minus 1925

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=238&idx_id=238&uid=ny&idx_side=-92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2610464 Emil Syversen 0804 1897 1010 1970 Slettet 2008 11 04 022 Rolvsøy Fredrikstad

Ser at han er gravlagt på Rolvsøy, og ingen Ingeborg ved sin side... så da ble jeg usikker på om det er rett mann jeg fant likevel.

Bør nok finne ekteskapet for å være sikker her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott, Marie, tusen takk! fant dem gift i Bremnes, Hordaland, slik det står i din lenke fra Moster, Hordaland.

Permanent sidelenke: http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2181&idx_id=2181&uid=ny&idx_side=-191

Tips: Velg permanent sidelenke, da kan man bla, samt info om kirkebok kommer opp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Hei jeg regner med at du har funnet ut av det nå er jo en stund siden. Men tenkte bare jeg skulle nevne at Syver Emil Eriksen er min farfar :o) så det var litt rart og finne dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.