Gå til innhold
Arkivverket

Har de reist hjem fra Newcastle til Bergen for å gifte seg?

Vidar Holum
 Del

Recommended Posts

Hei gamle venner.

Fikk ånden for å lete etter min kones familie fra Bergen og UK

Plutselig finner jeg at de kanskje har reist hjem, hvor tro?

http://www.familysearch.org/eng/search/IGI/family_group_record.asp?fam ilyid=94689316&indi_id=100000523252&lds=1&region=12&frompage=99

Husband

Jack White Pedigree

Birth: 1881 , , England

Christening:

Marriage: About 1906 , Hordaland, Norway

Death:

Burial:

Wife

Gudrun Nilsen Pedigree

Birth: 13 FEB 1885 , Hordaland, Norway

Christening:

Marriage: About 1906 , Hordaland, Norway

Death: About 1975

Burial:

Feil fødsel:

Dåp http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061122050579.jpg

Bergen fylke, Nykirken, Ministerialbok nr. B 5 (1885-1894), Fødte og døpte 1888, side 90.

Hun er døpt i Nykirken 17 Jun 1888 (nr 68 født 28 april 1888) Enig, noen som kan tipse om bostedet i Bergen heter 6-6 er det rode og bolig?

Faddere noen som kan hjelpe meg å tyde.

Det tyder på at hun dro hjem 18 år gammel fra England og giftet seg med en Engelskmann på 25 år, ja sikkert mulig det?

Fant ikke ekteskapet i Nykirken hvor hun var døpt, hvem skal jeg prøve da?

Har tittet i alle i Bergen hvor var det vanlig for folk som returnere fra Enland for å gifte seg å dra tilbake?

Foreldrene ble gift i Korkirken 1875

Utvandret til Nothumberland England ca. 1894

Obs har også denne gamle tråden her:

http://www.disnorge.no/slektsforum/viewtopic.php?t=80542

Hilsen

VidarH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Det er mange med navn John White født i Northumberland England som er skrevet i gamle tråd. Hvis du har lyst å vaere sikkert den er det riktig John White det er bedre å kjøpe fødselsattest. Det er en John Thomas White f. 1887 i Tynemouth, Northumberland. Ref.June quarter 1887. Registration District Tynemouth. Vol 10b page 192. North Shield er i Tynemouth. Ref. John Thomas White er giftet i 1909 Ref. September quarter 1909. Registration district: Tynemouth Vol.10b Page 323. En Gudrun Nielssen har samme ref. I 1911 FT det er skrevet de er giftet 1år 8m.

Jeg synes du kan ikke tro på den Familysearch opplysning du har fant. Det kommer ikke fra kirkeboker.

I 1901 det er en John T White 13 år North Shields med foreldre John G White master mariner og Amelia White begge født i North Shields.

Det er en John George White giftet 1885 med en Amelia Dunn som har samme ref.

I 1871 det er en Amelia Dunn fdt 1864 med foreldre Thomas født 1830 i Yorkshire og Isabella født 1846 i Alnwick Northumberland.

I 1891 John er med Thomas som er enke. Mor og far er borte. På å vaere sikkert du må kjøpe attest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hmm hvorfor får ikke jeg treff på GUDRUN NIELSSEN i http://www.1911census.co.uk/ ?

Er pålogget tenkte jeg skulle se om jeg fikk treff på henne før jeg kjøpte credits.

Skjønner hvorfor navnet var blitt til GUDRN

Ser ut som de har giftet seg august september 1909

Dvs. 1 år 8 mnd før 1911 census april 1911.

Men hvor Bergen eller Newcastle?

De ble i hvertfall i Northumberland kan vi konkludere nå. Bare å finne en grei måte å bestille sertificater på.

Ref. John Thomas White er giftet i 1909 Ref. September quarter 1909. Registration district: Tynemouth Vol.10b Page 323. En Gudrun Nielssen i sammen ekte skap vi skal nok til Newcastle

Skulle samtidig bestilt for barna John Lawrence White født august september 1910 og en søster Joan født senere.

Er et et oppslag for Ancestry?

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider