Gå til innhold
Arkivverket

Lassen og Delgobe digitalisert


Arkivverket - Kristian Hunskaar
 Del

Recommended Posts

Det har vært en viss etterspørsel etter å få skanna genealogiske samlinger. To av de viktigste, Lassen (RA) og Delgobe (SAO), er nå skanna. Publiseringa har kommet igang her, og det vil bli påfyll utover høsten, etter hvert som vi finner ledig tid til indeksering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, har hørt om disse samlingene, men aldri hatt anledning til å se noe av det, skal bli bra å få sett det som har interesse, litt etter hvert.

 

V.h. Svein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til Kristian -

dette var interessant - har benyttet meg av Lassen på statsarkivet Kongsberg og funnet en del om min slekt tilbake.

Kan nå sitte hjemme og lete mere. Mange takk

 

mvh finn h bakken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen, tusen takk.

 

Hadde jeg visst om det jeg nå finner hos Delgobe, så hadde jeg spart meg for måneders arbeid. Fantastisk stoff om alle mine nærmeste familier. Jeg gleder meg til å gå igjennom alt sammen.

 

Helt utrolig at Delgobe klarte å samle så mye i en tid da intet var digitalisert.

 

Jeg gleder meg også til å lete i Lassens arbeider når mere av dette blir digitalisert.

 

mvh

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke inn - får "Bad gateway"

 

Praktisk talt alt av databaser ligger nede i dag og i morgen pga. varslet strømbrudd i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært en viss etterspørsel etter å få skanna genealogiske samlinger. To av de viktigste, Lassen (RA) og Delgobe (SAO), er nå skanna. Publiseringa har kommet igang her, og det vil bli påfyll utover høsten, etter hvert som vi finner ledig tid til indeksering.

 

Delgobe nærmer seg nå komplettering. Eske/bind 12-30 og 35-37 er nettopp lagt ut. Lassen er nettopp supplert med bind 75-77.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delgobe nærmer seg nå komplettering. Eske/bind 12-30 og 35-37 er nettopp lagt ut. Lassen er nettopp supplert med bind 75-77.

 

Delgobe er nå komplett, mens Lassen er supplert med bind 14-19 og 26-30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

Du kan poste nå og registrere deg senere. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Ditt forrige innhold har blitt gjenopprettet .   Tøm tekstverktøy

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.