Gå til innhold
Arkivverket

Dødsfallsprotokollregister

Leif Salicath
 Del

Recommended Posts

Jeg lurer på om det er mulig å finne mere opplysninger om hvor en person er begravet når jeg har funnet dødsfallet i Dødsfallsprotokollregisteret, eksempel nr 512 i lenke.

Jeg kan føye til at han (Jørgen Jenssen) finnes i Adressebøkene for Kristiania for 1913 og 1918 i Klingenberggt. 24, som sogner til Johannes se lenke, men i kb finner jeg ham ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om det er mulig å finne mere opplysninger om hvor en person er begravet når jeg har funnet dødsfallet i Dødsfallsprotokollregisteret, eksempel nr 512 i lenke.

Jeg kan føye til at han (Jørgen Jenssen) finnes i Adressebøkene for Kristiania for 1913 og 1918 i Klingenberggt. 24, som sogner til Johannes se lenke, men i kb finner jeg ham ikke.

Fra dødsfallsprotokollregisteret kan du gå videre til selve dødsfallsprotokollen. Referansen 512 II viser til at dødsfallet er nr. 512/1920 i Oslo skifterett avdeling II. I dødsfallsprotokoll C 10 for Oslo skifterett avdeling II er kelner Jørgen Jensen innført på s. 162. Han var død 25. mars i Klingenberggata 26.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra dødsfallsprotokollregisteret kan du gå videre til selve dødsfallsprotokollen. Referansen 512 II viser til at dødsfallet er nr. 512/1920 i Oslo skifterett avdeling II. I dødsfallsprotokoll C 10 for Oslo skifterett avdeling II er kelner Jørgen Jensen innført på s. 162. Han var død 25. mars i Klingenberggata 26.

Tusen takk, Kristian.

Jeg var helt ukjent med at også selve dødsfallsprotokollen var tilgjengelig på nett. Der får jeg da også bekreftet at 2 av de 3 barna til Jørgen (Andreas) Jenssen lever. Dessuten bekreftes at hans hustru Alida (Marie Johannessen) også lever. Hun finner jeg død 28. februar 1921. Disse kildene kommer jeg helt sikkert til å bruke mye i fremtiden.

Ekteparet Jørgen og Alida Marie nevnes i en slektsbok og da med "hotelldirektør Jørgen Andreas Jenssen" som vel var en ganske stor overdrivelse idet han var "tjener" i 1913 og "kelner" i 1918 og ved sin død.

Takk også til Tom for linken til Piperviken. Der hadde jeg ikke tenkt å lete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.