Gå til innhold
Arkivverket

Innflyttere fra Danmark i 1880-årene

Per Evensen
 Del

Recommended Posts

En dansk familie flyttet til Norge i perioden 1886 - 1889 (Johan Peter Larsen) og fikk norsk statsborgerskap. Finnes det sökbare arkiver som viser:

- når de flyttet?

- når de fikk norsk statsborgerskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en forespørsel til Riksarkivet som har originale statborgersaker tilbake til slutten av 1880-tallet da lov om statsborgerskap kom. Oppgi navn og fødselsdato på personen(e) det gjelder, så kan Riksarkivet sjekke dette mot registre og kataloger. Her er kontaktinfo: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Riksarkivet/Adresse-og-aapningstider

Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en forespørsel til Riksarkivet som har originale statborgersaker tilbake til slutten av 1880-tallet da lov om statsborgerskap kom. Oppgi navn og fødselsdato på personen(e) det gjelder, så kan Riksarkivet sjekke dette mot registre og kataloger. Her er kontaktinfo: http://www.arkivverket.no/arkivverket/Arkivverket/Riksarkivet/Adresse-og-aapningstider

Grethe

Mange takk til dere begge. Jo,det er denne familien,Ann-Mary.

Jeg sender en mail til Riksarkivet om saken.

Beklager at jeg var litt treg med å svare, men jeg har problemer med å komme inn på Digitalarkivet.

Söndagshilsen Per

Mange takk til dere begge. Jo,det er denne familien,Ann-Mary.

Jeg sender en mail til Riksarkivet om saken.

Beklager at jeg var litt treg med å svare, men jeg har problemer med å komme inn på Digitalarkivet.

Söndagshilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.