Gå til innhold
Arkivverket

Johanna "Martin" . fødd i Noreg 20.7.1851 (eller 1852?) - utvandra som barn til Iowa(?) - kven var ho?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Eg har i lengre tid freista identifisera denne jenta som er omskrivi på denne ættetavla på FamilySearch:

~~~~~~~~~~~~~~~

name: Johanna MARTIN

birth: 20 Jul 1851 at Fairfield,, IA

death: 28 Dec 1909 at Thermopolis,, WY

burial: Thermopolis,, WY

AFN: 43W5-F2

marriage: 1872 at Glenwood,, IA

name: John Oliver (Orville) NICKELSON

birth: <1849>

death: 29 Aug 1899

burial: Thermopolis,, WY

AFN: 43W5-DV

Blant borni deira:

child 2: Albert NICKELSON (AFN: 7F71-PL )

birth: 11 Nov 1879

Canby,, MN

death: 1898

~~~~~~~~~~~~~~~

Her er same paret omskrive i FT1880 for Oshkosh township, Yellow Medicine Co., MN (http://search.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=6742&iid=4241849-00648&fn=Johanna&ln=Markelson&st=r&ssrc=pt_t1322_p1468809510_kpidz0q3d1468809510z0q26pgz0q3d32768z0q26pgPLz0q3dpid&pid=33382630):

~~~~~~~~~~~~~~~

MIKKELSON, Ole 36 Nor Nor Nor farmer

MIKKELSON, Johanna 28 Nor Nor Nor wife

MIKKELSON, Andrew 3 MN Nor Nor son

MIKKELSON, Albert 1 MN Nor Nor son

~~~~~~~~~~~~~~~

Bortsett ifrå namnet til Johanna og alderen hennar, ser desse pari ganske so ulike ut; særleg påfallande er namneendringi hans frå Ole Mikkelson til Oliver Nickelson, men borni avslører dei.

Av ein eller annan merkeleg grunn har dette parfolket freista "gå under jordi" ein gong i 1880-åri. All kontakt med søskeni hans vart broten, og ingen har visst noko om lagnaden deira til no! Men det er ei anna soge.

No freister eg finna opphavet til denne Johanna Martin, og eg har ikkje noko anna å gå etter enn denne fødselsdatoen 20.7.1851 eller 1852 og eit "amerikanisert" ættenamn Martin. Eg har undersøkt opplysningane om fødsel i Fairfield, IA og vigsel i Glenwood, IA, men utan resultat. Eg har heller ikkje funne dei i FT1875! Eg står "bom fast"!

No vonar eg på eksperthjelp frå Brukarforum for å identifisera Johanna, og eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel den samme familien i 1885

Minnesota State Census, 1885 for Ole Mikkelson

Residence: Oshkosh, Yellow Medicine, Minnesota

Estimated Birth Year: 1846

Birthplace: Norway

Race: White

Family Number: 29

Volume: Yellow Medicine

Page Number: 3

Film Number: 000565760

Household Gender Age

Ole Mikkelson M 39y

Johanna Mikkelson F 30y

Andrew Mikkelson M 8y

Albert Mikkelson M 6y

Julia Mikkelson F 4y

Edward Mikkelson M 2y

Kan dette være familien i 1900? I så fall har de bodd noen år i South Dakota, men her er Johannas fødselsår og fødested mildt sagt sprikende

United States Census, 1900 for Johanna Nickelson

Titles:

Residence: Fenton, Burlington, Otto, Basin, Alamo, Embar, Anderson Precincts, Big Horn, Wyoming

Birth Date: Sep 1848

Birthplace: Illinois

Relationship to Head-of-Household: Self

Spouse Name:

Spouse Titles:

Spouse Birth Place:

Father Name:

Father Titles:

Father Birthplace: Illinois

Mother Name:

Mother Titles:

Mother Birthplace: Illinois

Race or Color (expanded): White

Head-of-household Name:

Marital Status: Widowed

Years Married: 30

Estimated Marriage Year: 1870

Mother How Many Children: 11

Number Living Children: 6

Immigration Year:

Enumeration District: 0070

Sheet Number and Letter: 14B

Household ID: 281

Reference Number: 83

GSU Film Number: 1241826

Image Number: 00341

Household Gender Age

Johanna Nickelson F

Child Andrew M Nickelson M

Child Lena Nickelson F

Child Edward Nickelson M

Child Hulda Nickelson F

Child Clarence Nickelson M

Child William Nickelson M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Lars J. for spennande og utfordrande innlegg!

Jau, det er mykje sprik i opplysningane om denne huslyden. Me kan få inntrykk av at dei heilt ville skjula det norske opphavet deira! Det er jo svært so interessant å sjå at FamilySearch opererer med OLSON som jentenamnet til Johanna då sonen Andrew var fødd i 1877, samstundes syner WW1 draft kortet til Andrew at han hadde mellomnamnet MORTON (http://search.ancestry.com/iexec?htx=View&r=an&dbid=6482&iid=WY-2022239-4621&fn=Andrew+Morton&ln=Nickelson&st=r&ssrc=&pid=25488109). Og nekrologen hans frå Thermopolis, WY frå 1937 seier han var fødd i MASON CITY, MINNESOTA. (Mason City er jo i IOWA...)

Her er forresten nekrologen til Johanna Nickelson:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mrs. Johanna Nickelson, an old settler and highly respected lady of Thermopolis, died suddenly and peacefully during the early hours of Tuesday morning, December 28, 1909. She had attended a meeting of the Ladies of the Maccabee the evening before and had retired about midnight in apparently good health. With her in the house were her two youngest sons, Clarence and Willie. Another son, Edward, came to the house the next morning before the family was up. As their mother did not stir nor speak the sons went to her bed and found her cold in death. Her hands were haid across her breast and the bed was not disarranged, as if death had come quietly soon after she retired.

Johanna Martin was born at Fairfield, Iowa, July 20, 1852 and was married to Oliver Nickelson at Glenwood, Iowa in 1872. The couple moved to south dakota, and came to this state about 18 years ago, settling in Casper. They came to Thermopolis in 1897, and Mr. Nickelson died here in 1899. One son is also buried at this place.

Eleven children were born to them, six of whom are living, all in and near Thermopolis. They are: Andrew M., Edward C., Clarence and Willie Nickelson, Mrs. Lena Dalzell and Mrs. Hulda Kellogg.

Mrs. Nickelson was a true Christian woman, commanding the unqualified respect of all who knew her. she was a member of the Methodist Episcopal church, folling the teachings of the Master in her everyday life. She was a member of the Rebekahs and the ladies of the Maccabees, those orders attending the funeral in a body. The last sad rites were held Thursday at the church of her faith, Rev. P.N. Fredlin officiating.The sons and daughters have the sympathy of the entire community in ther irreparable loss."

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Eg kan forresten òg leggja til; ein telefon til Mills Co., IA har slått fast, ingen Ole og Johanna gifte seg i Glenwood, IA, so då er spørsmålet, kan det vera Glenwood township i Winneshiek Co., IA eller byen Glenwood, MN i staden?

Eg ser eit par norskfødde Johanna(h) Olseon i Mitchell Co., IA som er fødde kring 1852, men ingen som eg ville plukka ut som "kandidat" til Johanna Martin...

Det vert tydeleg ikkje so lett å finna denne Johanna, men eg vonar framleis og takkar på ny for alle gode tips...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I folketellingen 1880 ser det ut som Johanna er registrert med fødested Norge:

MIKKELSON, Ole 36 Nor Nor Nor farmer

MIKKELSON, Johanna 28 Nor Nor Nor wife

MIKKELSON, Andrew 3 MN Nor Nor son

MIKKELSON, Albert 1 MN Nor Nor sonp

Men det kan jo være en feilregistrering, siden hun iflg nekrologen ble født 20 juli 1852, Fairfield, Iowa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Grethe for nytt innlegg!

Noko av poenget med denne Johanna er at ho både i 1880 og i 1885 er registrert som fødd i NOREG, men at ho, etter "omformingi" av huslyden til Nickelson og flyttingi til South Dakota og Wyoming, brått ikkje er so norsk lenger. Og som 1900-teljingin syner, var faren til borni hennar fødd i Germany!

Når det gjeld byen Fairfield i Iowa, so ligg den i Jefferson Co., IA, ikkje langt frå grensa til Illinois, men all leiting etter Johanna der har òg vore utan resultat. Det syner seg at Jefferson Co., IA er svært "unorsk"!

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider