Gå til innhold
Arkivverket

Lucris Georgsdotter von Krogh (1694-1741) - kven var no denne første ektemaken hennar med namn Ole?

Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Bygdelensmann Jens Nilsson Hess på Beim i Hafslo (1675-1742) var gift tre gonger. Den tredje kona, som han gifte seg med i Hafslo 25.6.1724, var Lucris Georgsdotter von Krogh, opphavleg frå garden Flahammar i Luster og ei dotter av oberst Georg Fredrik von Krogh. Ho var fødd der kring 1694 og døydde på Beim kring 1741.

Lucris var gift ein gong før ho gifte seg med Jens Hess, og det har i mange år vore drøfta kven den første ektemaken hennar kan ha vore. So vidt eg kan sjå, budde dei IKKJE i Hafslo, men von Krogh ætti hadde forgreiningar mange stader! Då Georg Fredrik von Krogh fekk avskil som oberst i 1712, flytte han med dei fleste borni sine til Bergen, og me finn born mellom anna i Fusa og i Vikedal i Ryfylke. Eg trur at denne ukjende Ole, som fekk Lucris til kone, må ha butt ein eller annan stad i Sunnhordland om ikkje i Bergen.

Lucris og Ole fekk to born i lag, som levde att etter mori:

* Cecilia Olsdotter, fødd kring 1715, gifte seg i Hafslo 1735 med Peder Olson Lad.

* Kirsti Olsdotter, fødd kring 1720, gifte seg i Hafslo 1741 med Torsten Johannesson Alme.

Ved søk på FamilySearch ser eg ei Cecilie Olsdotter døypt i Strandebarm 26.9.1714 som dotter av Ole Belsnæs - ein aktuell kandidat?

Ei anna Cecilie Olsdotter vart døypt i Hamre 6.7.1717 som dotter av Ole Haatuft - ein annan kandidat?

Kanskje sit det ein eller annan med tankar kring dette spørsmålet, og vil berre få takka so mykje på førehand for alle gode tips!

Med venleg helsing,

Lsrs E. Øysne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei !

Ole Belsnes og Ole Håtuft kan du stryka frå lista, men det er mange Ola'er å ta av...

Om Sesilia Olsdotter Belsnes, Jondal

Slekts- og brukarsoge for Belsnes gnr. 35. Brukarar 1711-47:

Marta Johannesdtr. (?-1737) g.m. Ola Henriksson (1679-1774) Kjende born:

Kari (1713-?), Sesilia (1714-?), Ola (1716-74) neste brukar, Ingrid (1718-?), Henrik (1721-1814) g. 1751 m Magdeli Ivarsdtr. Guntveit bruk 1 (1720-1806), busett Guntveit bruk 3

Kjelde: Losnegård, Gaute. Jondal kommune: gards- og slektssoge b. II s. 900

Om Sissela Olsdotter Håtuft

Sissela f. 1717, dotter til Ola Magnesen f. ca. 1654 på Nedre Tveiten, Lindås og Brita Hansdotter f. 1688 på Ytre Fosse i Lindås. Brukarar på Håtuft, bruk 4 1687-1735. Sissela og mannen Ola Hansson var brukarar på Håtuft bruk 4 1735-1747.

Kjelde: Kleiveland, Geir. Mellom bakkar og berg : gard og ætt i Meland. Band II s. 67-78

I Sollieds skifteavskrifter for Bergen 1675-1852 finn ein eit oversyn av arvingane i skiftet etter far til Lucretia, Georg Fr. von Krogh.

For dei to eldste døtrene frå første ekteskap er det nemnt kven dei er gifte med

Birgitha Catrina v. Krogh gift med controleur Jens Christensen

Alida Maria v. Krogh gift Thomas Fastingh

Dei tre yngste døtrene frå første ekteskap står for seg sjølve: Antoneta Augusta, Charlotta Amalia og Lucretia. Kan ein tolka det slik at dei ikkje var gifte då det vart halde skifte etter faren, dvs. dei var ugifte eller enker ?

Eg kan ikkje vurdera Sollieds skifteavskrifter som kjelde

http://da2.uib.no/cgi-win/WebBok.exe?slag=lesside&bokid=solliedskift&sideid=1346&storleik=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Eli for spennande og nyttig innlegg.

Då kan me altso avskriva dei to "kandidatane" mine med omsyn til Lucris sin første ektemann. Men, som du seier, det er nok av Ole'r å ta av... Hadde me berre hatt dåpsregistrer for fleire kyrkjelyder...

Skiftet etter Georg Fredrik von Krogh var svært interessant, og du har heilt rett med omsyn til kven som var gift og kven som ikkje var det!

* Antonetta Augusta von Krogh døydde ugift i 1744 hjå broren Christopher på Håganvik i Vikedal, Ryfylke.

* Charlotte Amalie von Krogh gifte seg først i 1729 med Carl Wilhelm Poyda og busette seg på Sæbø i Hjelmeland, Ryfylke.

* Lucris von Krogh må altso ha vore enkje då skiftet etter far hennar vart halde i november 1721.

Kan det tenkjast at originalskiftet etter Georg Fredrik von Krogh kan innehalda detaljar som ikkje er medtekne i ekstraktet til Henning Sollied?

Men kvar er dette skiftet? Militærskifte?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om storebroren til Lucretia von Krogh, dvs. generalløytnant Georg Frederik von Krogh (1687 - 1768):

Georg Frederik (Friderich) von Krogh (29. januar 1687 Flahammer i Lyster - 29. april 1768 på Øje i Melhus Præstegæld) var en dansk-norsk officer. Han var far til Caspar Hermann, Frederik Ferdinand, Georg Frederik (1732 - 1818) og Godske Hans von Krogh.

Hans fader (1653-1721) bar samme navn og var da kaptajn ved Bergenhusiske Regiment, hvis chef han siden blev, moderen hed Birgitte Munthe. Sønnen blev 1708 sekondløjtnant og 1710 premierløjtnant ved det hvervede norske infanteriregiment, fulgte med den del af dette, som 1713 sendtes til Danmark for at tage del i krigen i Sønderjylland og Nordtyskland og gjorde under denne tjeneste som generaladjudant hos sin regimentschef, generalmajor F. C. Cicignon (III, 590). 1716 blev han kaptajn og kom 1720 til C.H. Poulsens samtidig fra dragoner til infanteri omdannede norske regiment; 1724 blev han major og chef for Trondhjems Garnisonskompagni, 1731 oberstløjtnant, 1740 oberst og chef for 1. Vesterlenske Regiment, 1752 generalmajor, 1753 kommandantFrederikssten. 1758 kommanderende general nordenfjelds, med hvilken post 1764 kommandantskabet i Trondhjem forenedes. 1759 var han udnævnt til generalløjtnant, 1760 til hvid ridder, 1765 tog han afsked og døde 29. april 1768 på Øje i Melhus Præstegæld.

Gift 1725 med Hedwig Augusta Brüggemann (1707-1740), datter af oberst Godske Hans Brüggemann til Ulriksholm. Deres her i landet værende efterkommere fik 1873 anerkendelse som dansk adel.Der findes et portrætmaleri af Krogh, som i 1897 var ejet af enkefruen til amtsforvalter Sigismund von Krogh, Lübeck."

Georg_Frederik_von_Krogh_%25281687-1768%2529.jpg?format=jpg

http://wapedia.mobi/...rogh_(1687-1768)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Eli for spennande og nyttig innlegg.

Då kan me altso avskriva dei to "kandidatane" mine med omsyn til Lucris sin første ektemann. Men, som du seier, det er nok av Ole'r å ta av... Hadde me berre hatt dåpsregistrer for fleire kyrkjelyder...

Skiftet etter Georg Fredrik von Krogh var svært interessant, og du har heilt rett med omsyn til kven som var gift og kven som ikkje var det!

* Antonetta Augusta von Krogh døydde ugift i 1744 hjå broren Christopher på Håganvik i Vikedal, Ryfylke.

* Charlotte Amalie von Krogh gifte seg først i 1729 med Carl Wilhelm Poyda og busette seg på Sæbø i Hjelmeland, Ryfylke.

* Lucris von Krogh må altso ha vore enkje då skiftet etter far hennar vart halde i november 1721.

Kan det tenkjast at originalskiftet etter Georg Fredrik von Krogh kan innehalda detaljar som ikkje er medtekne i ekstraktet til Henning Sollied?

Men kvar er dette skiftet? Militærskifte?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

... Og Alida Maria von Krogh, enkja etter Thomas Fasting gifte seg oppatt i 1737 med offiseren Christian Wilhelm Segelcke, busett på Engevik gard i Strandvik sokn (Fusa) av Ous prestegjeld, men dét er kanskje gammalt nytt?:

"Oberst Lieutenant Christian Wilhelm Secelcke og Madamme Alida Maria von Krogh vart gifte den 28. desember 1737 i Strandvig, Ous prestegjeld."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje for spennande innlegg!

Eg har ein etter måten fullstendig omtale av heile denne von Krogh-ætti under garden Flahammar i Luster (band III) (1987), men alt den gongen mangla eg detaljopplysningar om første ekteskapet hennar Lucris, og dette er det eg no freister retta på.

Eg har no i kveld lagt inn eit spørsmål i Arkivforum for å sjekka ut dette skiftet etter Georg Fredrik von Krogh, so får me sjå...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje for spennande innlegg!

Eg har ein etter måten fullstendig omtale av heile denne von Krogh-ætti under garden Flahammar i Luster (band III) (1987), men alt den gongen mangla eg detaljopplysningar om første ekteskapet hennar Lucris, og dette er det eg no freister retta på.

Eg har no i kveld lagt inn eit spørsmål i Arkivforum for å sjekka ut dette skiftet etter Georg Fredrik von Krogh, so får me sjå...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Eg trur du kan vera inne på noko her, Lars

Eg ser her for meg to moglege alternativ vedkomande born fødde utanfor ekteskapet:

Anten har Lucretia/ Lucris von Krogh fått born med ein kar som var langt under hennar 'stand', som til dømes då ein gardbrukarson; og i alle høve ikkje god nok for far hennar. Offiserane på den tida verna nok strengt om både si og familien si ære, så dette ville IKKJE gått upåtala hen hjå gamle oberst Georg F. von Krogh.

Og då _må_ det finnast spor etter ei rettsak i ei eller anna tingbok (Bergen? Nordhordland? Sunnhordland??) der det fulle namnet på barnefaren førekjem, og - ikkje minst - kva rettsleg lagnad han då fekk.

Ei anna mogleg forklaring er at Lucris fekk born med ein av god familie/ stand, men som kan hende var gift eller for nærskyld. Og i so fall har kanskje oberst von Krogh betalt ein av soldatane eller underoffiserane sine til å ta på seg farskapet? Med andre ord, eit døme på at ein her godtok ein mindre "skandale" for å dekkja over ein annan og større. Det siste er kan hende det mest sannsynlege her.

For på dén tida var det nemleg slik at soldatar i teneste slapp å svara bøter for leiermål som dette; jfr. her Norsk Historisk Leksikon som fortel oss at

"Militære slapp leiermålsbøter og offentlig skriftemål (kongl. benådningsbrev 3. jan. 1671, forordn. 9. feb 1684, 29. des. 1696)."

Og kanskje var det slik at offiseren von Krogh betalte ein av soldatane sine for å ta på seg farskapet til Lucris sitt barn/ sine born? Soldaten Ole slapp då både bøter- og straff, vart truleg rikeleg påskjøna for umaken med å lyge på seg farskapet og attpå til fekk han ei god soge å fortelja sine eigne born :)

Ja, kven veit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Militære mannskapsrullar for Bergen og Hordaland kan truleg gje eit hint om identiteten til Ole? Hugs at dette er midt i Den Store Nordiske Krigen 1700-1721, der Danmark-Noreg var med 1700-01 og 1709-20; og (ikkje minst) at gamle von Krogh var yrkesmilitær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du legge ut en link her til det spørsmålet du har stilt i Arkivforum ?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje og Per for nye interessante innlegg.

Og her linken til spørsmålet i arkivforum: http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/173080-skifte-etter-georg-fredrik-von-krogh-1721-kvar-er-originalen/page__p__1478860__fromsearch__1#entry1478860

Eg vonar framleis på ei løysing på dette problemet...

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Mange takk for linken !

I 1724 kallast Lucretia's ektemann, lensmann Jens Nilsson Hess (1675-1742) for 'Jens Beum'.

Kva er eigentleg det 'rette' namnet på denne garden i Hafslo ? Beim, Beum, Beheim ?

Jens hadde vore gift to gonger tidlegare, fyrste gongen (den 13 Nov 1701, kvar ?) med Guri Hansdotter (born : Hans, Mari, Kari, Unni, Kirsti).

Kven var kone nr. 2 ?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Per og Kurt for nye interessante innlegg!

Eg veit ikkje kva versjon av skiftet frå 1741 som du, Kurt, har lese, for ser du på originalen (http://arkivverket.no/URN:sk_read/24137/28/), so ser du at dei to borni hennar er medtekne.

MEN, formuleringi kring dei to borni, "Herforuden den afg: Quindes 2de børn,...", får meg til å spekulera... Burde det ikkje normalt ha stått "den afg: Quindes 2de Børn fraa 1ste Ægte..."? Kan dette vera eit tips om at borni ikkje var fødde i ekteskap? Kanskje nokon har synspunkt på dette?

So til spørsmåli hans Per:

Gardsnamnet kan ein gjerne drøfta. Beheim er det offisielle namnet i dag, men namnet har vore skrive både Beum og Beim. Sogar Behaim har vore nytte! Uttalen er "BAJM". Folki som budde på denne garden nytta i hovudsak namnet BEUM, men Jens var ein etterkomar av Hess-ætti, og eg ser han stundom skreiv seg for Hess (eller Hæss).

Andre ekteskapet hans var hausten 1720 med ei Gjertrud Aamundsdotter. Jens og Gjertrud var "beslægtet i 2dre og 3dje Læd", men opphavet hennar er førebels ukjent. Ho d. kring 1723. Dei fekk ein son Nils (1722), men han døydde i ung alder.

Jens Nilsson Beum eller Hess gifte seg første gongen i Sogndal 13.11.1701 med Guri Hansdotter Fimreite, som døydde kring 1719.

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Per og Kurt for nye interessante innlegg!

Eg veit ikkje kva versjon av skiftet frå 1741 som du, Kurt, har lese, for ser du på originalen (http://arkivverket.n..._read/24137/28/), so ser du at dei to borni hennar er medtekne.

MEN, formuleringi kring dei to borni, "Herforuden den afg: Quindes 2de børn,...", får meg til å spekulera... Burde det ikkje normalt ha stått "den afg: Quindes 2de Børn fraa 1ste Ægte..."? Kan dette vera eit tips om at borni ikkje var fødde i ekteskap? Kanskje nokon har synspunkt på dette?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Eg viser til dei synspunkta eg lufta i innlegg # 7 her i denne tråden, og tek den ovanfor siterte formuleringa som ein klar indikasjon på at dei to søstrene Cecilie og Kirsti ikkje var fødde i ekteskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste skiftet i 1741 etter Lucretia på Sogn og Fjordane Fylkesarkiv (se nedenfor), men originalen kan jo ikke diskuteres. Ellers ser vi i skiftet fra 1721 etter Lucretias far, at det står om Cecilia at hun er datter fra Lucretias 1. ekteskap, mens på Kirsti står det 'bare' datter (stadig ifølge SFF arkiv).

(4) Zidzele Olsdatter Datter, 1. ekteskap

(5) Christie Olsdatter 21 Aar Datter

http://www.sffarkiv.no/sffbasar/default.asp?p=result&paging=yes&ptype=single&db=dbisogn&page=1&sql=low%5Fgard+like+%27beum%25%27++AND+low%5Ffornamn+like+%27jens%25%27++AND+low%5Ffarsnamn+like+%27nielsen%25%27++&appinfogard=&appinfostol=&appinfourl=&id=0

Namn arvtakar: Jens, Nielsen Hess

Gard: Beum, nr.:3

Husmannsplass:

Yrke: Lensmand fhv

Skipreide: Marifjøra

Protokoll/side: 5b-298

Datering: 1741-1748

Dato: 14.3.742

Eiga: 703 Dalar, 3 ort, 2 skilling

Gjeld: 204 Dalar, 1 ort, 13 skilling

Netto: 499 Dalar, 1 ort, 5 skilling

Personar i skiftet :

(1) Jørgen Jenssen Søn

(2) Fridrich Jenssen Søn

(3) Berete Jensdatter Datter

(4) Giertrud Jensdatter Datter

(5) Boets gjeld Kreditor

(6) Peder Marem Debitor

(7) Peder Jørgensen Kioss ? Debitor

(8) Eyner Moe Gift med Unni

(9) Eyner Moe Debitor

(10) Lars Sørumb Debitor

(11) Ole Qvam Gift med Kari

(12) Anne Solvie Debitor

(13) Peder Steri Debitor

(14) Hans Jenssen Myndig Søn

(15) Unni Jensdatter Datter

(16) Hans bror Jenssen Formynder for barna

(17) Kari Jensdatter Datter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste skiftet i 1741 etter Lucretia på Sogn og Fjordane Fylkesarkiv (se nedenfor), men originalen kan jo ikke diskuteres. Ellers ser vi i skiftet fra 1721 etter Lucretias far, at det står om Cecilia at hun er datter fra Lucretias 1. ekteskap, mens på Kirsti står det 'bare' datter (stadig ifølge SFF arkiv).

.

Skal Christie Olsdatter ha vært '21 Aar' iflg. skiftet i 1721 etter moren Lucretia sin far ?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.sffarkiv....ppinfourl=&id=0

Namn arvtakar: Jens, Nielsen Hess

Gard: Beum, nr.:3

Husmannsplass:

Yrke: Lensmand fhv

Skipreide: Marifjøra

Protokoll/side: 5b-298

Datering: 1741-1748

Dato: 14.3.742

Eiga: 703 Dalar, 3 ort, 2 skilling

Gjeld: 204 Dalar, 1 ort, 13 skilling

Netto: 499 Dalar, 1 ort, 5 skilling

Personar i skiftet :

(1) Jørgen Jenssen Søn

(2) Fridrich Jenssen Søn

(3) Berete Jensdatter Datter

(4) Giertrud Jensdatter Datter

(5) Boets gjeld Kreditor

(6) Peder Marem Debitor

(7) Peder Jørgensen Kioss ? Debitor

(8) Eyner Moe Gift med Unni

(9) Eyner Moe Debitor

(10) Lars Sørumb Debitor

(11) Ole Qvam Gift med Kari

(12) Anne Solvie Debitor

(13) Peder Steri Debitor

(14) Hans Jenssen Myndig Søn

(15) Unni Jensdatter Datter

(16) Hans bror Jenssen Formynder for barna

(17) Kari Jensdatter Datter

.

Kven er dette skiftet etter (der personane 1-17 er nemnde) ?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig ifølge S&Fj. Fylkesarkiv: Skiftet i 1741 er etter Lucretia v. Krogh. Skiftet i 1721 var etter hennes far. Som Lars nevner i innlegg 1 var de to 'tidlige' Lucretia-døtrene født ca 1715 og 1720. Kirsti var vel snarere 21 måneder enn 21 år ved skiftet i 1721, eller kansje det skulle være 1/2 år.

Det ser ut som den som har transkribert disse skiftene ikke har vært nøyaktig nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjarteleg takk til Terje, Kurt og Per for nye spennande innlegg.

Slik som eg har tolka skiftet etter Georg Fredrik von Krogh frå 1721, er dei to borneborni Cecilia og Kirsti Olsdøttrer IKKJE nemnde, og det står heller ikkje noko om at Lucretia var enkje!

Og i skiftet frå 1741 er Kirsti "Christie" oppgjevi vera 21 år gamal! Cecilia var alt gift på den tidi... Kan det tenkjast at du Kurt har "blanda korti"...?

Med venleg helsing,

Lars E. Øyane

Endret av Lars E. Øyane - U-meitingen - Bayern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Jeg skjønner ikke riktig hvorfor nr. 14, 15 og 17 er nevnt som 'Søn', 'Datter' og 'Datter'

i dette skiftet datert 14 Mars 1742 etter Lucretia von Krogh (1694-1741), da de nevnte

jo ikke er hennes barn, men stebarn, etter hennes ektemann (og 'arvtakar') Jens Nilsson Hess (1675-1742) (g.m. Luretia i 1724)

sitt første (av tre) ekteskap (i 1701), med Guri Hansdotter (c1680?-c1719) fra Fimreite.

(I tillegg til de tre omtalte (nedenstående) barna skal det i nevnte (Jens' første) ekteskap ha vært en 'Mari' og en 'Kirsti', men disse er vel da døde før 1742).

. (14) Hans Jenssen Myndig Søn

. (15) Unni Jensdatter Datter

. (17) Kari Jensdatter Datter

Som formynder for de umyndige barna er nevnt

. (16) Hans bror Jenssen

Hvem er dette, tro ?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som formynder for de umyndige barna er nevnt

. (16) Hans bror Jenssen

Hvem er dette, tro ?

Noen som har forslag til hvem som var formynder for de umyndige barna

i skiftet etter Lucretia i 1741/1742 ? ( '(16) Hans bror Jenssen' )

Og hvorfor er den etterlatte ektemannens barn fra et tidligere ekteskap (nr. 14, 15 og 17) nevnt i dette skiftet ?

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens døde i febr. 1742 og Lucretia døde året før. Jens står er ifølge S&Fj. Fylkesarkiv 'arvtaker' i ovenfornevnte skifte datert 14. mars 1742, men han er vel snarere 'arvelateren'.

Skiftet etter Lucretia var datert 12. mai 1741.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens døde i febr. 1742 og Lucretia døde året før. Jens står er ifølge S&Fj. Fylkesarkiv 'arvtaker' i ovenfornevnte skifte datert 14. mars 1742, men han er vel snarere 'arvelateren'.

Skiftet etter Lucretia var datert 12. mai 1741.

Dersom (når) skiftet som er gjengitt nederst i innlegg #15 ovenfor

er skiftet etter Jens Nielsen Hess så bortfaller selvsagt mitt problem

med å forstå hvorfor hans barn fra 1. ekteskap er nevnt i skiftet.

Men hvem formynderen '(16) Hans bror Jenssen' er, forstår jeg fremdeles ikke ...

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være den myndige broren Hans som samtidig er formynder for sine to yngre søstre ??

Etter dagens juss ville vel det være en tvilsom praksis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn

Logg inn nå
 Del

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.