Gå til innhold
Arkivverket

Hjelp i finnland

Roar Dalen
 Del

Recommended Posts

Hei alle

Prøver og finne ut litt mer om denne damen, hvet hun giftet seg( med Per Erik Pettersson født 19/5-1829 fra Nora i Sverige) Hvet ikke om de giftet seg i Finland ? De flyttet til Skaraborg len så til Stockholm og siden Mariestad i Sverige. Det som er uklart er mor og far og eventuelt søsken. For å si det kort alt som dukker opp i Finnland. Har sett litt selv men kommer til kort på dette her. Håper noen der ute er supre på finske bøker og oppslag ? Takknemlig for all hjelp

Barn de fikk i Finnland Pehr teodor 4/7-1863, John Bernhard 21/4-1865, Georg Emil 17/8-1867,+ dagmar 10/10-1869 i Sverige og Artur Ludvig 10/5-1873 også født i Sverige

mvh

Roar Dalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maria Mathilda ble døpt 3. mai 1840 i Bjørneborg - Pori. Far: Garfv: Jacob Westin. Mor: Juliana Lagersten eller Lagerström. Jeg vet ikke hva "Garfv" står for, men det kan kanskje være "garver"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garfvare, gift, Jakob Westin, død 20.01.1865 i Bjørneborg - Pori (Staden), dødsorsak: tvinsot, 55 år, 6 mnd, 18 dg.

Karvarin leski Juliana Westin død 4.6.1881 i Kaup: (Bjørneborg - Pori), dødsorsak: vanhuus, 72 år, 8 mnd, 1 dg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnstein.

Jeg får ikke frem linken, sikkert jeg som ikke skjønner. er det en annen mulighet til jeg kan lese det du har funnet ?

Roar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er (for meg) bare å trykke på lenken, men ellers kan du skrive inn følgende på Google: Westin Collection - Manuscripts

Han er nok fra den kjente garverslekten Westin i Sverige, men jeg vet ikke mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant også følgende i Tavastehus - Hämeenlinna i Finland:

Garfv. Mäst. (jeg antar at dette betyr garvemester) Sven Westin og Eva Berg som døper 4 barn her i perioden 1765-1778 (Israel, Carl Fredric, Gustav Adolph og Charlotta).

Jeg vet ikke om det er en sammenheng her, men det kan det gjerne være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Prøver meg litt mer på dette finske emne, fikk mye hjelp, men nå lurer jeg på om noen kan hjelpe meg litt videre her i finske bøker og finne mor og far til dette ovenfornevnte ekteparet

Garfvare, gift, Jakob Westin, død 20.01.1865 i Bjørneborg - Pori (Staden), dødsorsak: tvinsot, 55 år, 6 mnd, 18 dg. (født 2/7-1809 ?)

Juliana Westin død 4.6.1881 i Kaup: (Bjørneborg - Pori), dødsorsak: vanhuus, 72 år, 8 mnd, 1 dg. (født 3/10-1808 ?)

Dette er en sak jeg prøver og hjelpe en svensk kamerat med, så dette er hans slekt

Håper på gode forslg her, på forhånd tusen takk til de som velvillig ser på dette .

mvh

Roar Dalen

Lenke til kommentar
Del på andre sider